חדשות בארץ

עמוס שוקן: אם ערביי ישראל רוצים – מוצדק שיניפו את דגל אש"ף

מו"ל הארץ, בהתבטאות מקוממת נוספת, שב ותקף את "חובשי הכיפות", וציין כי כוונתו ל"אנשי גוש אמונים וממשיכיהם שהביאו על ישראל את אסון ההתנחלות בשטחים הכבושים"

שוקן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שוקן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

"בושה" – כך הגיב מו"ל עיתון הארץ, עמוס שוקן, באחת מקבוצת הווטסאפ היותר פופולריות, בתגובה להסרת דגל אש"ף הענק שנתלה הבוקר (שלישי) באקט פרובוקטיבי על בניין במתחם הבורסה ברמת גן.

שוקן הצדיק את תליית דגל אש"ף, תוך שהוא מתעמת עם רבים מחברי אותה קבוצה, הכוללת עיתונאים דתיים וחרדים, אישי ציבור ועסקנים, רובם נמנים על מחנה הימין והמחנה הדתי-חרדי.

כזכור, לפני מספר ימים השתלח שוקן בציבור חובשי הכיפות וכינה אותם "מחלה קשה ביותר". הבוקר היו מי שהזכירו לו בקבוצת הווטסאפ את ההשתלחות. על כך הגיב שוקן: "הבהרתי שלא התייחסתי לחרדים שאני בעדם, אלא לאנשי גוש אמונים וממשיכיהם שהביאו על ישראל את האסון של ההתנחלות בשטחים הכבושים. שזאת המחלה".

ומה היה למו"ל של הארץ לומר על פרובוקציית תליית הדגל הענק של אש"ף במתחם הבורסה ברמת גן? לדבריו, "זה לא דגל של אויב, זה דגל של רשות שקמה על פי הסכם עם ישראל. זה דגל שמוצדק שערביי ישראל יניפו אם הם רוצים, כי כידוע חוק הלאום הוא אקסקלוסיבי ליהודים, אבל הזדהות לאומית זה משהו שהיהודים הדגישו. אז מה שטוב לנו צריך לקבל שמוצדק גם להם. כשעבאס נפגש עם אולמרט, ואני חושב גם עם נתניהו, דגל פלסטין היה נוכח. תפסיקו להתייחס אליהם כאל תאבי דם יהודי. אפרטהייד וקולוניאליזם בהיסטוריה אף פעם לא הסתיימו בלי טרור, באף מקום בעולם".

אחד מחברי הקבוצה הגיב לטקסט הקיצוני של שוקן וענה לו ש"דגל של רשות שמשלמת משכורות לרוצחי תינוקות ומרצצי גולגולות הינה ישות טרוריסטית". שוקן לא ויתר והמשיך בהפצת משנתו: "הפכו את ישראל למדינת אפרטהייד", כתב, "ממשיכים בנישול הפלסטינים ופגיעה ברכושם, בתנועתם וכמעט בכל מה שתרצה, וזאת בפירוש מחלה בעיני".

עוד חברים בקבוצה העמידו את מו"ל הארץ על טעותו, ותהו אם בישראל יש אפרטהייד. "אסור לבני גזעים שונים לאכול באותן מסעדות? לנסוע באותם אוטובוסים? כמובן שאתה טועה, קולוניאליזם הסתיים ברוב מוחלט של הגלובוס בלי טרור". חבר קבוצה נוסף תהה "למה היהודים בשואה שנשחטו ונטבחו לא הגיבו ברציחות? בתרפ"ט, לפני שהיהודים שלטו בחברון, התבצע רצח איום ונורא, כך שהבעיה היא לא ה'כיבוש' אלא מה שכתבה התורה – בידוע ש'עשיו שונא ליעקב'".

תגיות:עמוס שוקןדגל אש"ף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה