סיפורים אישיים

"אוטיסט זה לא קללה": פוסט של מלווה בהסעת ילדים בחינוך מיוחד - כובש את הרשת

"מה קורה לאנשים? הם לא מבינים שמפגר/אוטיסט זה לא קללה? השם ירחם. שתפו את הפוסט בכל המדיות האפשריות, שאנשים יבינו שלא משתמשים במילים אלה כקללה"

אא

פוסט של מלווה בהסעת ילדים בחינוך המיוחד, שבנה עצמו הוא אוטיסט שמצטרף להסעה הזו - כובש את הרשת. 

המלווה, איילה ראובן שמה, מספרת על מקרה שאירע לה השבוע בשעה שמונה בבוקר. "יצאנו מהחנייה של ביה״ס ופרצה לכביש אישה עם כלב שגרר אותה והיא כמעט נדרסה. חשוב לי לציין שנהג ההסעות מאוד זהיר וסבלני, שמלווה אותנו שנים. פתאום שמענו שמישהו מכה בחוזקה ברכב, והנהג נעצר, ואז אותה אישה התחילה להכות ברכב ולצרוח בצורה מאוד מפחידה, אפשר לומר שאיבדה את עשתונותיה.

"מגיעה לדלת בצד השני של הנהג דופקת בחוזקה על החלון, ודורשת שיפתח את החלון וצורחת בטירוף. הילד שישב ליד החלון נבהל והתקפל. מזכירה לכם שמדובר בילד על הספקטרום האוטיסטי שמאוד רגיש לרעשים חזקים. ניסיתי לפנות אליה ולהסביר שהיא לא יכולה לצעוק ככה, אבל היא הייתה בקריז מטורף. לא הרמתי את קולי מאחר והיו עוד ילדים עם צרכים מיוחדים בהסעה, ולא רציתי שיבהלו".

ממשיכה ראובן ומספרת כי הילד שנבהל ואטם את אוזניו בחוזקה, לא באמת הבין את הסיטואציה. אוטיסט, כבר אמרנו. "הוא הסתכל אליה וחייך, והיא בתגובה אמרה לו בצרחות: 'מה אתה צוחק, ילד מפגר'. באותו רגע הרגשתי סכין בלב. זה מאוד פוגע, כי במקרה זה היה הבן שלי. אנשים לא מבינים שהשימוש במילים אלה מפגר/אוטיסט פוגעות בילד ובאנשים שאוהבים ועוטפים אותו מאוד, מילים שהן כמו סכין בלב.

"מה קורה לאנשים? הם לא מבינים שמפגר/אוטיסט זה לא קללה? השם ירחם. תיעדתי את ההתנהגות המטורפת, הסרטון קשה לצפייה ולכן לא משתפת. אנשים טובים בקשה לי אליכם - שתפו את הפוסט בכל המדיות האפשריות, שאנשים יבינו שלא משתמשים במילים אלה כקללה".

תגיות:מודעותרעשבהלהילדיםאוטיסטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה