שבועות

איך זוכים לסימן טוב עבור הרוחניות של כל השנה?

האם חג השבועות הוא גם יום של דין? מה צריך לעשות כדי לזכות בדין? ומהי הסגולה לזכות לשנה של עלייה רוחנית?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחג מתן תורה חלה אותה הארה רוחנית של קבלת התורה בעת מעמד הר סיני, ולכן כל אחד יכול לזכות בשבועות לקבלת תורה מחודשת. חז"ל גילו לנו כי לא כל אחד זוכה לקבל את התורה בצורה השווה לחברו, אלא כל אחד זוכה לקבל חלק שונה בתורה.

וכך כותב ה'שפת אמת' "בעצרת דנין כל אחד כפי האחיזה שיש לו כל השנה בהתורה, ובוודאי כפי הזכירה של מתן תורה בכל הימים כך מתגלה לכל אחד ביום הזה.

"בכל חג שבועות זמן מתן תורתנו מקבלין בני ישראל חלק התורה המתחדשת על כל ימי השנה, ואחר כך מוציאים מכח אל הפועל כל אחד במקומו ושעתו. וזה ההתחדשות תלוי כפי הכנת כל אחד".

חג השבועות הוא יום דין לרוחניות של האדם, בו יקבל הארה אלוקית וחלק בתורה הקדושה על פי מה שיוחלט עבורו בחג זה. זו, אגב, אחת הסיבות לכך שנוהגים להישאר ערים כל ליל שבועות ולעסוק בלימוד תורה – כדי להוכיח את רצוננו בקבלת חלקנו בתורה, ולזכות לחלק נאה בתורה הקדושה ביום דין זה.

"ודע כי כמו שבראש השנה רצה הקב"ה להשגיח ולדרוש מעשה האדם... כן רצה ביום מתן תורה להשגיח ולדון על פירות אילנות העולם... ופירות האילן הם הנשמות הפורחות מאילנו של הקדוש ברוך הוא. והעולם נידון ביום זה על התורה שנתנה בו שבטלו עצמם ממנה, והוא אמרם על פירות האילן שלא הושלמו בתורה ובמצוות כראוי" (הובא בשל"ה הקדוש, מסכת שבועות, נר מצוה, אות יט, בשם הספר 'תולעת יעקב' של רבי מאיר אבן גבאי).

רבי מנחם נחום מצ'רנוביל, מתלמידי הבעל שם טוב, כותב בספרו 'מאור עיניים' (פרשת מקץ) על מה שנקבע עבור כל אחד בחג השבועות, "שבועות הוא זמן קבלת התורה ללכת בה לעבוד את הקב"ה, וכן מקבל כל אחד את התורה, דהיינו באיזה שכל יעבוד את הקב"ה באותה שנה".

החיד"א כותב בספרו 'עבודת הקודש' (סימן כ"ב אות ז') על חשיבות לימוד התורה בחג מתן תורה, וכן מביא סגולה לסימן טוב בלימוד התורה עבור כל השנה כולה על ידי כך שיחדש איזשהו חידוש במהלך חג השבועות, ואם אינו יודע לחדש חידושים ישתדל ללמוד או לשמוע דבר חידוש, והנה לשונו "ישתדל מאד ללמוד בקבלת התורה, וגם בשעת סעודת יום טוב יהיה דעתו על התורה. וישתדל לחדש איזה חידוש תורה, והוא סימן טוב להתחיל לחדש ביום מתן תורה לכל השנה, ואם לא ניסה בכאלה ישתדל לידע איזה חידוש בתורה אשר לא ידעו מקודם".

נצלו יום קדוש זה לתפילות על עניינים של רוחניות – שלכם, של יקירכם וכלל עם ישראל. בקשו שתזכו לעלייה רוחנית, בקשו לזכות לשוב בתשובה שלמה, בקשו להיות קרובים לקב"ה, להיות ליהודים טובים ומתוקנים יותר, לעשות את רצונו של ה' ומתוך שמחה. התפללו לזכות לתורה, מצוות ומעשים טובים. בקשו על הגאולה השלמה, ושנזכה כולנו לראות בקרוב בביאת משיח צדקנו ובבניין בית תפארתנו ומקדשנו.

"בחג השבועות כל יהודי מקבל הארה אלוקית בתנאי שהוא מכין את עצמו": איך נקבל את השפע שיורד על העולם? הרב זמיר כהן בשיעור הכנה חשוב לחג השבועות. צפו:

קראו גם:

מהי הסגולה המיוחדת לשלושת ימי ההגבלה?

תגיות:רוחניותשבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה