שבועות

מהי הסגולה המיוחדת לשלושת ימי ההגבלה?

שלושת הימים הסמוכים לחג השבועות נקראים 'שלושת ימי ההגבלה' – מה מיוחד בימים אלו, ומהי הסגולה שאסור לכם לפספס?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הימים שלפני חג השבועות הם ימי הכנה מיוחדים לקראת חג מתן תורה, ימים של התקדשות והזדככות, שהרי ההשפעה הרוחנית שהייתה בעת מתן תורה חוזרת וחלה בכל שנה ושנה באותו מועד. ועל כן יש להתכונן לקראת חג השבועות על מנת שנהיה לכלי לקיבול לקבלת התורה הקדושה.

בספר 'חמדת ימים' (חג השבועות, פרק א') נכתב על ימים מיוחדים אלו של טרם חג השבועות "ותמיד בקרב הימים האלה לא ימוש מנגד עיניו לחשוב במעמד הר סיני. ויצייר בשכלו איך היו ישראל בטהרה ופרישות בהיותם נצבים נגד ההר מול האלקים, באימה וביראה ברתת ובזיע מפני אשר ירד עליו ה' ברבבות מלאכים, ומשה רבינו עליו השלום אדון כל הנביאים היה בקרב אלה הימים השכם והערב, בין המלך ובין העם, לקבל תשובתם ולהביא את הדברים אל האלקים.

"כי על ידי זכרון זה יעלה מורא על ראשו, ויראה ורעד יבא בו להתקדש עצמו במותר לו, להראות בעצמו כאילו הוא עומד במעמד ההוא, ולא יפנה ימין ושמאל בעסקי העולם הזה. ויעשה תורתו קבע ומלאכתו ועראי מראש חודש סיון עד יום הששי, אף כי אין דרכו בכך ביתר הימים... ובכן ימצא עזר כנגדו להשליך מעליו גילולי טומאת הנחש ולקבל תוספת קדושה, כאשר היה עם אבותינו הקדושים בימים האלה ובזמן הזה. ואשרי אנוש יעשה זאת להתנהג בקדושה וטהרה כל ו' הימים, ולו יסף הארה יתירה בנשמתו ליראה את השם הנכבד והנורא."

המשגיח רבי שלמה וולבה זצ"ל תלה פתק בישיבתו, ובה סגולה להצלחה בתורה עבור כל השנה כולה – התמדה בלימוד התורה בשלושת ימי ההגבלה, והנה לשונו "קיבלתי ממורי ורבי זצ"ל הוא רבי שמואל חרקובר זצ"ל כי שלשת ימי הגבלה הם ימי סגולה, מי שלומד בהם בהתמדה רבה ממש בלי ביטול תורה לרגע, שזוהי סגולה להצלחה לכל השנה לעליה בתורה, הוא אמר לי שזה כתוב בספרים הקדושים" (מתוך הספר 'ספר אגרות ומכתבים להגר"ש וולבה זצ"ל', סימן רכ"ח).

"בחג השבועות כל יהודי מקבל הארה אלוקית בתנאי שהוא מכין את עצמו": איך נקבל את השפע שיורד על העולם? הרב זמיר כהן בשיעור הכנה חשוב לחג השבועות

 

קראו גם:
שלושת ימי ההגבלה: 9 עובדות על הימים הסמוכים לחג השבועות 

תגיות:סגולהשבועות 2022שלושת ימי ההגבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה