חדשות בארץ

הרצוג על היום הקדוש בשבוע: ’’השבת – יום מנוחה מיוחד שמאפשר מזון לנפש"

"השבת היא פלטפורמה ייחודית שהעם היהודי הביא לעולם", אמר הנשיא הרצוג במהלך השקת המכון הלאומי לשבת, חברה וכלכלה

  • ב' סיון התשפ"ב
הרצוג (צילום: פלאש 90)הרצוג (צילום: פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בביתו לימוד מיוחד לקראת חג השבועות. במסגרת הלימוד הושק ''המכון הלאומי לשבת, חברה וכלכלה'', מיזם חברתי הפועל במסגרת עמותת "שערים מגשימים יהדות ישראלית".

במהלך השקת המיזם נשאו דברים נשיא המדינה יצחק הרצוג, מייסדת ומנכ''לית המכון, ד''ר רות קבסה אברמזון, יו''ר עמותת שערים, המפכ''ל לשעבר רוני אלשייך, הסנטור ג'ו ליברמן, יו''ר המועצה הציבורית של המכון.

"השבת בעיניי אינה גורם מפלג כפי שנוטים לחשוב, השבת היא פלטפורמה יחודית שהעם היהודי הביא לעולם באמצעות התנ"ך", אמר נשיא המדינה הרצוג. "השבת היא מפגש רצונות של הרבה כוחות בעם שרוצים לשמור את השבת כיום מנוחה, כזה שיש בו תוכן. כל אחד לפי אמונתו. זהו יום מנוחה מיוחד שמאפשר מזון לנפש. האינטרקציה בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית היא המשמעותית ביותר. היא רחבה יותר מכפי שנראה לעין.

"חובתנו כחברה להכיר אחד את השני, להכיר את האמונות, הדעות, התפיסות והדתות. כולנו שווים במדינת ישראל, ורק כך נוכל להתחזק ולהתפתח כעם וכחברה", הדגיש הנשיא.

מייסדת ומנכ''לית המכון, ד''ר רות קבסה אברמזון, אמרה: ''המודל הקבלי של השבת עוסק בה כקנה המרכזי של השבוע ולצידו שלושה קנים מכל צד. הגיע הזמן שנמצא את עמק השווה, ונלמד יחד על הבשורה היהודית החברתית שהשבת הביאה עמה לעולם כולו. ביחד נהפוך את השבת ליום של סובלנות וחיבור בין כולנו. במקום סלע מחלוקת - היא תהיה הקנה המרכזי, כור החיבור שמלכד אותנו יחד, המקום שבו אנו מורידים את החומות והופכים לעם אחד".

יו''ר עמותת שערים, המפכ''ל לשעבר רוני אלשייך, ציין: ''כשסיפרתי לנשיא על המכון, ראיתי את הניצוץ בעיניים שלו. בית הנשיא הוא הבית המתאים ביותר להעניק מטריה לפעילות המכון. השבת משכינה שלום בין האדם למשפחתו, בין העובד למעביד ובין האדם לטבע, ולכן בחרנו בבית השלום – בית הנשיא''.

הסנטור ג'ו ליברמן, יו''ר המועצה הציבורית של המכון, אמר: ''אני מאמין גדול בשבת, ואוהב את היום הקדוש הזה, אני מזדהה עם המטרה של המוסד הלאומי, שהיא להפוך את שמירת השבת למקור של אחדות לאומית בישראל. המטרה שלנו אינה לקרב יותר ישראלים לשמירת השבת, אלא לחבר יותר ישראלים למסורות של שבת בכך שנפתח את דלתות השבת בפניהם''.

מה כדאי לעשות בשבת? הרב שניר גואטה בעצות נפלאות לכל המתלבטים:

תגיות:יצחק הרצוגשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה