חדשות בארץ

היועמ"שית: לא נערער על ההחלטה שלא לאפשר תיקון כתב האישום בתיק 4000

לאחר שנפגשה יחד עם פרקליט המדינה ל'פגישת חיזוק' עם צוות התביעה, הבהירה היועמש"ית: "אפשר להרשיע על יסוד עובדה שלא בכתב האישום"

נתניהו בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו בבית המשפט, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אחרי המכה הקשה שספגו בתיק 4000, בפרקליטות המדינה מנסים לשדר 'עסקים כרגיל': היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליט המדינה עמית איסמן נפגשו הערב (שלישי) עם חברי צוות התביעה בתיקי נתניהו כדי לעודד ולחזק אותם. בסיום הפגישה הודיעה היועצת המשפטית לממשלה כי אין בדעת המדינה להשיג על החלטת בית המשפט המחוזי לדחות את בקשת הפרקליטות לתיקון כתב האישום בתיק 4000, הידוע גם כתיק 'וואלה-בזק'. לדברי בהרב מיארה, "אפשר להרשיע על יסוד עובדה שלא בכתב האישום".

בהודעה נכתב כי "ההחלטה ציינה כי לאחר הצגת כל הראיות בתיק קיימת אפשרות כי בית המשפט ירשיע נאשם על יסוד עובדה שלא נזכרה בכתב האישום, לפי סעיף 184 לחוק סדר הדין הפלילי".

סעיף 184 קובע כי "בית המשפט רשאי להרשיע נאשם בעבירה שאשמתו בה נתגלתה מן העובדות שהוכחו לפניו, אף אם עובדות אלה לא נטענו בכתב האישום, ובלבד שניתנה לנאשם הזדמנות סבירה להתגונן; אולם לא יוטל עליו בשל כך עונש חמור מזה שאפשר היה להטיל עליו אילו הוכחו העובדות כפי שנטענו בכתב האישום".

עוד ציינה היועצת המשפטית לממשלה כי "בנוגע לתיק 1000, ההחלטה מאפשרת לתקן את כתב האישום בדרך של הוספת עדי תביעה בעקבות מידע חדש שהתקבל".

תגיות:תיק 4000פרקליטות המדינהבנימין נתניהוגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה