חדשות בארץ

יום ירושלים: עשרות אלפים השתתפו בצעדת הדגלים לכותל המערבי

במלאת 55 שנים לאיחודה של ירושלים, הבירה נצבעה בכחול לבן. טילים לא נורו מעזה, אבל עימותים נרשמו בשכונת שמעון הצדיק ובאזור שער שכם

  • כ"ח אייר התשפ"ב
(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

עשרות אלפי בני אדם - ילדים, בני נוער ומבוגרים - השתתפו היום (ראשון) באירוע ריקוד הדגלים המסורתי, שהיווה את שיאם של אירועי יום ירושלים שהתקיימו בבירה ובערים נוספות. במערכת הביטחון נערכו לתגובה קיצונית של חמאס כמו ירי טילים לעבר הבירה, כפי שקרה בשנה שעברה, אבל למעט עימותים ואירועי אלימות מקומיים בשכונת שמעון הצדיק ובאזור שער שכם, יום החג שציין מלאת 55 שנה לאיחודה של ירושלים עבר בשלום ובאווירה חגיגית.

שני מסלולים אושרו על ידי המשטרה לריקוד הדגלים המסורתי: המסלול לבנים שכלל מעבר דרך שער שכם, והמסלול לבנות שעברו דרך שער יפו. בסיום המסלול הגיעו משתתפי הצעדה לרחבת הכותל המערבי, שם התקיימה עצרת מרכזית בהשתתפות רבנים, חברי כנסת, ראשי ישיבות ועוד.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיע למצעד הדגלים ונפגש בתחילת המסלול עם הרב אלישיב הכהן שנעצר באלימות בדרכו לכותל בערב שבת, בכניסה לשוק הערבי הסמוך לשער יפו.

עימותים קשים נרשמו בין ערבים ליהודים ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. במקום נזרקו חפצים, והמשטרה ניסתה להפריד בין הצדדים.

המשטרה מסרה, כי בכותל המערבי ביקרו עד לשעות אחר הצהריים המוקדמות כ-15,000 בני אדם, בנוסף לאלפי מטיילים ומתפללים שהגיעו לאזור החל מאמש.

תגיות:הכותל המערבייום ירושליםמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה