חדשות בארץ

ראשי שדולת א"י: בן ברק מתעדף דיונים של חכ"ים ערבים בוועדת החוץ והביטחון

ראשי השדולה הפרלמנטרית, יואב קיש ואורית סטרוק: אנחנו מחכים כבר חצי שנה לדיון בנושא חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל, אבל לח"כים הערבים בן ברק אישר דיון בנושא דומה תוך שבוע

בן ברק (צילום: פלאש 90)בן ברק (צילום: פלאש 90)
אא

האם יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) מפלה באישור בקשות לדיונים בוועדה, בין חברי כנסת מימין הנמצאים באופוזיציה לבין חברי הכנסת הערבים ומהשמאל?

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), טוענים כי למרות התחייבותו במליאה, יו"ר הוועדה מעכב כבר חצי שנה דיון בנושא חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. זאת בעוד שלחברי כנסת ערבים אישר בן ברק דיון בנושא דומה בתוך שבוע.

"חצי שנה לאחר שהתחייב בכנסת לקיים דיון לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל אישר יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק, דווקא את בקשת חברי הכנסת הערבים ומהשמאל לדיון מהיר על חיבור מאחזים פלסטיניים בשטחי C לחיבור מים שהוגשה לפני שבוע. מדובר באפליה חמורה מול דיונים קודמים בנושאים מקבילים", טענו ראשי השדולה במכתב חריף ששלחו לבן ברק.

קיש וסטרוק מאשימים את בן ברק ב"אפליה חמורה אותה הוא מנהיג בדיוני הוועדה". לטענתם, הוא "מתעדף דיונים אותם דורשים חברי הכנסת מהמפלגות הערביות ומהשמאל לעומת דיונים מקבילים של חברי כנסת מהמחנה הלאומי אותם התחייב לקדם בעבר".

לדברי קיש וסטרוק, "לא יתכן שוועדת החוץ והביטחון תתעדף דיון מהיר של חברי כנסת התומכים בפרויקט ההשתלטות הפלסטינית על שטחי יהודה ושומרון, על פני דיונים שהובטחו אישית על ידך, והנוגעים לאותם נושאים, אך מהצד השני של המפה הלאומית-פוליטית. אנו מבקשים ממך לשנות את לו"ז הועדה כדי לעמוד ברף הוגנות והגינות מינימלי זה".

ראשי השדולה הוסיפו כי "לא יעלה על הדעת שהתחייבות שניתנה במליאת הכנסת בהובלת חברי הכנסת מימינה ותקווה חדשה תיזרק לפח האשפה על ידי עמיתיהם בקואליציה. אנו מצפים מיו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך, השרה איילת שקד והשר זאב אלקין הממונה מטעם הממשלה על התנהלות הקואליציה לפעול עוד היום למניעת החרפה הזאת ולקיים את מה שהובטח במליאה גם על ידם".

תגיות:שטחי Cרם בן ברקההתיישבות הצעירהשדולת ארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה