חדשות בארץ

גנץ: תחקיר CNN על מותה של העיתונאית נותן רוח גבית לטרור

שר הביטחון הוסיף כי כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה. הרמטכ"ל כוכבי קרא לפלסטינים "לתת לאור היום לחטא את האמת"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי התייחסו הערב (חמישי) לתחקירים שביצעו, בנפרד, רשת CNN והרשות הפלסטינית, בנוגע למותה של כתבת אל-גז'ירה שירין אבו עאקלה, שנהרגה בג'נין.

גנץ אמר כי "צה"ל מבצע תחקיר בנושא בכדי להגיע לחקר האמת. כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה. צה"ל פועל מול טרור רצחני, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 20 בני אדם. רבים מהטרוריסטים יצאו מאזור ג'נין, שהוא האזור בו אירע האירוע המדובר".

שר הביטחון הוסיף כי "למרות פניות רבות של הצד הישראלי, הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה, מה שמעלה את השאלה האם הם באמת רוצים להגיע לחקר האמת. מי שמאמין לעצמו, לא מפחד. מי שיודע שהוא פועל מול הטרור, ונמנע מפגיעה בבלתי מעורבים, רוצה לדעת את האמת ולחשוב מה ניתן לעשות בכדי לשמור על חיי אדם. החקירה החד-צדדית, והניסיונות להאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה תוך קידום תחקירים שקריים כמו זה שפורסמו ברשת CNN, פוגעים ביכולת להגיע לשקט וליציבות באזור, ונותנים רוח גבית לטרור".

גם הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב לטענת הרשות הפלסטינית כי צה"ל הוא שירה למוות בעיתונאית. "אם היינו יכולים להגיע לחקר האמת היינו עומדים קבל עם ועדה, ואם האפשרות שאנחנו ירינו הייתה מתבררת כנכונה - היינו לוקחים אחריות. אני קורא לפלסטינים פעם נוספת, לא לחשוש מדבר, ולתת לאור היום לחטא את האמת", אמר כוכבי.

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץשירין אבו עאקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה