חדשות בארץ

סקר שביעות רצון: באילו בתי חולים הציבור מרוצה יותר ואיפה פחות?

על פי סקר משרד הבריאות שבוצע לראשונה מאז תחילת מגפת הקורונה, בתי החולים המובילים הם בילינסון, רמב"ם, מעייני הישועה ושערי צדק. בתחתית הרשימה – הלל יפה, קפלן ושיבא

  • כ"ה אייר התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

לראשונה מאז תחילת מגפת הקורונה, משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) את סקר חוויית המטופל במחלקות האשפוז בבתי החולים הכלליים. הסקר קובע כי בתי החולים בילינסון בפתח תקווה, רמב"ם בחיפה, מעייני הישועה בבני ברק ושערי צדק בירושלים הם בתי החולים להם נתן הציבור את הדירוג הגבוה ביותר. מנגד, בתי החולים הלל יפה בחדרה, קפלן ברחובות ושיבא בתל השומר קיבלו את הדירוג הנמוך ביותר בשביעות הרצון של המטופלים.

80% מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם בציונים 10-8, 81% מוכנים להמליץ על בית החולים שבו היו מאושפזים ו-88% הרגישו שהם מטופלים בידיים טובות. הציון המסכם של חוויית המטופל המאושפז ברמה הלאומית - 83%.

ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל (88%), מתן מידע ובהירות ההסברים (85%) ורצף טיפולי (83%). 80% שבעי רצון מתנאים סביבתיים. המדד של העצמת ושיתוף המטופל ממשיך בעלייה איטית ומקבל ציון של 77%.

בהשוואה לפי סוגי המחלקות, גם השנה מחלקות האגף הפנימי מקבלות ציונים נמוכים יותר ברוב הפרמטרים שנבחנו בהשוואה למחלקות הכירורגיות ושאר המחלקות. עם זאת, מחברי הדו"ח המסכם ציינו כי ניכר שהמחלקות הפנימיות ממשיכות להשתפר בכל הפרמטרים.

עוד עלה מהסקר, כי מטופלים צעירים בין הגילאים 34-18 פחות מרוצים בהשוואה למטופלים בני 34 ומעלה; מטופלים אלקטיביים מרוצים יותר בכל הפרמטרים בהשוואה למטופלים שאינם אלקטיביים (הגיעו דרך חדר מיון); גברים מרוצים יותר מנשים; חולים כרוניים מרוצים פחות בכל הפרמטרים; ומאושפזים שניתנה להם האפשרות לבחור בבית החולים מרוצים יותר מאלה שנמנע מהם לבחור. הציון המסכם של חוויית המטופל ברמה הלאומית בסקר זה עומד, כאמור, על 83%.

בדו"ח סיכום הסקר נאמר גם, כי מרבית בתי החולים הראו שיפור וניכר שהנהלות השירות בבתי החולים משקיעות עתה יותר מאמץ בנושאים שפורטו בשאלון. השיפור המשמעותי בהשוואה לסקר הקודם נמצא בבתי החולים המשפחה הקדושה בנצרת, הדסה הר הצופים, בית החולים הסקוטי, לניאדו, רמב"ם והשרון.

שני מרכזי העל שזכו לציונים הגבוהים ביותר הם רמב"ם ובילינסון עם ציון מסכם של 87%, לצד בתי החולים הקטנים: הכרמל, בני ציון, מעייני הישועה והשרון.

עלייה בשיעור המאושפזים במסדרון, לעומת שנים קודמות, נצפתה בבתי החולים שמיר-אסף הרופא, הלל יפה וברזילי. הירידות המשמעותיות בשיעור המטופלים המאושפזים במסדרונות מאז הסקר הקודם חלו בבתי החולים רמב"ם, שערי צדק ולניאדו.

תגיות:בתי חוליםמשרד הבריאותשביעות רצון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה