חדשות בארץ

פיתוח ייחודי: קסדה להקלת הכאב הותאמה לפצוע הפיגוע באלעד

בבית החולים בילינסון פיתחו קסדה מיוחדת לפצוע הפיגוע באלעד, שהגיע עם פגיעת ראש קשה ונותר עם חסר גולגולת משמעותי בגולגולת. עד לתיקון הפגיעה, פיתחו עבורו קסדה המקלה על הכאב

  • כ"ד אייר התשפ"ב
זירת הפיגוע באלעד (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)זירת הפיגוע באלעד (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

בבית החולים בילינסון מצאו פתרון ייחודי לפצוע הפיגוע באלעד, שנפגע בראשו פגישה קשה שכללה שבר מרוסק ומורכב בחלקה האחורי של הגולגולת: קסדה ייחודית המקלה על הכאבים.

עם הגיעו לבית החולים נותח הפצוע בדחיפות ונותר עם חסר גולגולת משמעותי, שיתוקן בהמשך בניתוח באמצעות שתל מותאם אישית, המודפס בטכנולוגיית הדפסת תלת ממד.

כאמור, עד לתיקון הסופי, הושתל בבילינסון שתל חיצוני – מעין קסדה מותאמת, בניסיון להקל על כאביו של החולה ולהעניק לו הגנה מקומית.

לדברי הפצוע, בשנות ה-30 לחייו, הוא חש הקלה מיידית בכאב שנוצר כתוצאה משכיבה והישענות הראש על כרית. האביזר המותאם אישית לראשו של הפצוע מפזר את הלחץ ומונע לחץ ישיר באזור הפגוע במוח.

הקסדה העתידנית תוכננה על ידי צוות מערך הנוירוכירורגיה של בית החולים בילינסון בראשות פרופ' שגיא הר נוף ובשיתוף חברת Synergy3DMed ספקית השירות.

החברה עושה שימוש בקבצי ה-CT של המטופל, ובאמצעותם מתכננת ומייצרת את האביזר המותאם אישית לחולה שמיוצר מחומרים ביוקומפטאבליים בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית. שיתוף הפעולה של המערך הנוירוכירורגי עם החברה הוא חלק מפרויקט חדשנות, שבו מפתח צוות המחלקה מגוון פתרונות מותאמים לחולים, כהכנה או לשימוש בזמן ניתוח.

שלושה שבועות לאחר הפיגוע הרצחני באלעד, הפצוע אמור להשתחרר לשיקום בימים הקרובים.

פרופ שגיא הרנוף, מנהל המחלקה הנוירוכירוגית שפיתח את הקסדה עבור הפצוע, אמר: "אני מתרגש שיש לנו יכולת לעזור לאדם, שעבר טראומה נוראית ויצא מתוך אירוע טרור רצחני, להקל על מכאוביו ולאפשר לו למרות פציעתו איכות חיים טובה יותר".

תגיות:קסדהבית החולים בילינסוןהפיגוע באלעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה