חדשות יהדות

עו"ד רוני ססובר: "יש נסיגה של הזהות היהודית בבתי הספר"

עו"ד רוני ססובר מספרת על השינויים שנעשו במערכת החינוך שגורמים לה להרים גבה, וקובלת על הזלזול המופגן כלפי סממנים יהודיים - שיותר ויותר נעלמים מהשטח

אא

עו"ד רוני ססובר מספרת על השינויים שנעשו במערכת החינוך שגורמים לה להרים גבה, וקובלת על הזלזול המופגן כלפי סממנים יהודיים - שיותר ויותר נעלמים מהשטח. "אם אתה תשאל היום ילד 'למה דווקא מדינת ישראל' מה הוא יענה לך? אין להם תשובה לשאלה הזאת. אנחנו חייבים לראות שלפחות את הבסיס והיסודות יקבלו וילמדו", אומרת ססובר, מנכ"לית פורום הורים למען המסורת, בשיחה עם מנכ"ל 'חותם' עמיטל בראלי. 

אמנם היא גדלה בבית חילוני, אבל כשבעלה החל לשכנע אותה לשמוע שיעור תורה, היא 'נשאבה' לזה, והתחברה ליהדות יותר. מתוך המקום הזה, כואב לה על מה שהיא רואה בבתי הספר החילוניים, ואת הזעקה הזו היא מרימה בשמם של כל אותם הורים - שרוצים לשמור על המסורת. "כשהבת שלי הייתה בכיתה ב' והייתה מסיבת 'קבלת תורה' והיה טקס, הייתה התרגשות גדולה. בסוף היא מצטלמת עם חוברת עטופה בזהב. פתחתי אותה וגיליתי דפים ריקים, לבנים. אין באמת דרך, כל אחד כותב את החוויות שלו. מחברת מסע. יש ממש נסיגה של היהדות, של הזהות היהודית מתוך בתי הספר", היא אומרת. 

 "אנחנו בית לא דתי אבל היום אנחנו כבר יותר בתוך זה והילדים לומדים איתנו. לעומת זאת משפחות חילוניות שאין להם את זה בתוך הבית איפה הילדים יקבלו את זה אם לא בתוך בית הספר? אומרים לי כל הזמן תשחררי, מה את נלחמת על כל הדבר הזה, ואני אומרת להם שזה הבסיס. זה גם מופיע בעקרונות של החינוך הממלכתי, אי אפשר למחוק את זה. זה לא חינוך חילוני, אלא חינוך ממלכתי של מדינת ישראל".

ומה עם אותם הורים שלא רוצים שהילדים שלהם יהיו דתיים? האם אין כאן 'הדתה'? לשאלה הזו משיבה ססובר כי הדתה זו 'המצאה של הפורום החילוני, שלא באמת קיימת'.  "בעלי שגדל בחיפה מספר תמיד שהמנהל שלהם היה מדבר על 'ואהבת לרעך כמוך' וכל מיני דברים בסייסים ביהדות ובכל זאת אף אחד מהם לא יצא דתי. אם מעבירים בבית הספר שיעור על יהדות זה לא הופך את הילד לדתי, אלא בסוף זה מה שקורה בבית. אבל בית ספר ממלכתי במדינה יהודית חייב להעניק לילדים האלו את הזכות הבסיסית הזאת להבין מה זה ילד יהודי", היא מסכמת. 

תגיות:זהותיהדותרוני ססובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה