חדשות בארץ

על רקע ההתחממות ביחסים: שר החוץ הטורקי ינחת בישראל

ביקור ראשון של שר חוץ טורקי בישראל אחרי 15 שנים: שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, יגיע היום לביקור בישראל

  • כ"ג אייר התשפ"ב
 שר החוץ הטורקי, מבלוט צ’אבושולו (צילום: shutterstock) שר החוץ הטורקי, מבלוט צ’אבושולו (צילום: shutterstock)
אא

על רקע התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה, היום (שלישי) ינחת שר החוץ הטורקי מבלוט צ'אבושולו בישראל. זהו ביקור ראשון של שר חוץ טורקי בישראל אחרי 15 שנים.

לפי תוכְנית הביקור שפִּרסמו משרדי החוץ של טורקיה וישראל, צ'אבושולו ייפגש היום ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מחר יבקר בישראל, ובין היתר יגיע ל'יד ושם' וייפגש עם שר החוץ יאיר לפיד. שר החוץ הטורקי יגיע גם לעיר העתיקה ולהר הבית, שם יתקיים הביקור ללא ליווי ישראלי.

התחממות היחסים בין שתי המדינות החלה לאחר מעצר הזוג אוקנין, והתחזקה בעקבות ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה ופגישתו עם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן. בפגישה, שנערכה בארמונו של ארדואן, הזכיר הנשיא הטורקי את האינטרסים הכלכליים המשותפים: "אני מאמין שביקור היסטורי זה יהווה נקודת מפנה ביחסנו. מטרתנו היא להמריץ ולאתחל מחדש את היחסים בין המדינות, תוך כבוד הדדי. זה חשוב עבור יציבות באזור, ובכך נתרום ביצירת דו קיום ושלווה. אם נוכל לקדם את שיתוף הפעולה הבילטרלי והדו שיח, יהיה קל יותר לדבר על הנושאים השנויים במחלוקת".

גם בחודש הרמדאן, בשיאה של המתיחות הבטחונית, שוחח ארדואן עם הרצוג ואמר לו: "טורקיה תשמור על קשריה עם ישראל למרות תקריות אל אקצא, משום שיחסים חזקים עם ישראל הם המפתח להגנה על זכויות הפלסטינים. ישראל היא שחקן חשוב באזור שאי אפשר להתעלם ממנו".

תגיות:טורקיהמבלוט צ'אבושולו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה