חדשות בארץ

עמית סגל: זו הסיבה שגרמה לראש הסגל של בנט להתפטר

המשא ומתן שניהל יאיר לפיד מול אחמד טיבי והעברת 200 מיליון שקלים לחברה הערבית ללא ידיעתו של בנט – גרמו לטל גן צבי לזעום ולהתפטר

  • כ"ב אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

טל גן צבי, ראש הסגל של ראש הממשלה נפתלי בנט, התפטר היום (שני) במפתיע מתפקידו. בהודעת ההתפטרות רמז על "עומס", ובלשכת בנט תלו את ההתפטרות ב"תחושת מיצוי", אך הפרשן הפוליטי עמית סגל מצביע על סיבות נוספות לעזיבה המפתיעה.

סגל מסביר שגן צבי חש בשנה האחרונה אכזבה מכך שראש הממשלה דחק אותו לצד. "מקורבו של בנט לא היה מעורב בענייני הלשכה כפי שהיה בעבר, ואת מרכז הכובד תפסה היועצת המדינית שמרית מאיר - שגם הודיעה לפני כשבועיים על עזיבתה. בין בנט לגן צבי אף התגלעו חילוקי דעות על תפקודה של מאיר ועל מקומה בלשכה, והאחרון גם לא אהב את האופן שבו שרטט בנט את ההמשך בלשכה אחרי עזיבת מאיר", כותב סגל בחדשות 12.

"יתרה מזאת, לעזיבה של גן צבי היה צד אידיאולוגי. איש אמונו של בנט מגיע מהציונות הדתית ומהימין, והוא לא אהב את ההחלטה האסטרטגית של בנט לפנות למרכז - למשל ללכת למודיעין ולא לנוקדים. גן צבי אומנם גיבה את בנט כשהחליט להקים את הממשלה, אך סבר שעל האחרון לשמור על בייס ימני ולעבוד איתו. נוסף על כך, ההתרחקות של בנט מהפוליטיקה לא עברה חלק אצל גן צבי, שקצת מאס בצורך לתחזק את ימינה'', ממשיך סגל את פרשנותו.

''עכשיו, כשגם הצד הפוליטי וגם הצד המדיני עוזבים, כבר עולות תהיות לגבי התפקוד של בנט – גם כבוס, וגם כראש הממשלה. יש משבר אמון שלו מול אנשי הלשכה, ושלהם מולו. זה חורג ממחנות פוליטיים, וההחלטה של גן צבי כאילו מרמזת שהעסק בהתפרקות'', מסיים סגל את דבריו.

ב'כאן 11' דווח הערב כי הסיבה להתפטרותו של גן צבי הינה המשא ומתן שניהל שר החוץ יאיר לפיד מנהל משא ומתן שקט מול אחמד טיבי על תמיכה תמורת 200 מיליון שקלים לטובת כבישים בחברה הערבית - ללא ידיעתו של ראש הממשלה בנט.

לפי הדיווח, מבחינת ראש הסגל גן צבי, שיתוף הפעולה השקט עם המשותפת היה קו אדום. שיתוף הפעולה שניהל לפיד עם טיבי הכעיס את אנשיו של בנט, וגרם לגן צבי להתפטר מתפקידו.

תגיות:עמית סגלטל גן צבינפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה