חדשות בארץ

בתום הפגישה עם לפיד: רינאוי זועבי חוזרת לקואליציה

שלושה ימים בלבד לאחר הודעתה הדרמטית על פרישתה מהקואליציה, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי חזרה בה ושבה לשורותיה. הליכוד: "כמה מיליונים בנט ולפיד נתנו לח"כ זועבי?"

בנט ולפיד, בעיגול: רינאוי זועבי (צילומים: אוליביה פיטוסי ואבשלום ששוני, פלאש 90)בנט ולפיד, בעיגול: רינאוי זועבי (צילומים: אוליביה פיטוסי ואבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:59)

חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ, שהדהימה ביום חמישי האחרון את המערכת הפוליטית בהודעה דרמטית על פרישתה מהקואליציה, הודיעה אחר הצהריים (ראשון) על חזרה לשורותיה, וזאת בתום פגישה עם שר החוץ יאיר לפיד. לפגישה בארבע עיניים קדמה פגישה מורחבת, בה השתתפו גם חבר מרצ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', השר במשרד האוצר חמד עמאר וראשי רשויות מהמגזר הערבי.

לאחר הפגישה נמסרה הצהרה משותפת על ידי לפיד, רינאוי זועבי וראשי הרשויות. "אני מקבל את ח"כ רינאוי זועבי בחזרה לקואליציה", אמר לפיד. "ניהלנו שיח פתוח, גלוי, שקול, על הצרכים האמיתיים של החברה הערבית, גם איתה וגם עם ראשי הרשויות שאני מודה להם שבאו והתגייסו. שמנו מאחורינו את הוויכוח הזה וחוזרים לעבודת הממשלה".

רינאוי זועבי הוסיפה: "אני באתי וצמחתי מהרשויות המקומיות הערביות, עכשיו אני בכנסת כדי להיטיב עם החברה הערבית. אחרי לחץ עצום של ראשי הרשויות הערביות שהפנו אליי ושהם מבינים את המשמעות של הפרישה שלי מהקואליציה, הסכמתי לשבת היום ובאתי איתם לשר לפיד. אני רוצה להגיד שאני מודעת ומבינה שהאלטרנטיבה לממשלה הזאת היא ששר המשטרה הבא יהיה בן גביר, ואני רוצה למנוע את האלטרנטיבה הזאת. לכן מכיוון שאני באה לשרת את הרשויות המקומיות ולהביא להישגים עבור הצרכים של החברה הערבית, אני אתמוך בקואליציה. אבל אני גם רוצה שהממשלה תהיה אמיתית וקשובה לחברה הערבית ולצרכים שלה בבריאות, בחינוך, בדיור, בתשתיות".

ראש עיריית נצרת, עלי סלאם, אמר: "באנו לתמוך בחברת הכנסת רינאוי זועבי, בגלל שאכפת לנו ממנה ואכפת לנו מהחברה הערבית ומהמדינה. לא יכולנו לעמוד מרחוק בלי לשבת איתה ולהחזיר אותה לממשלה. לא ניתן לאף אחד לפרק את הממשלה. ישבנו איתה במשך ימים עד ששכנעו אותה, והנה אנחנו יושבים כאן עם מ"מ ראש ממשלת ישראל".

השר פריג' אמר לאחר הפגישה כי היא הייתה "באווירה טובה, כשברור שהשמירה על שלמות הממשלה והקואליציה היא אינטרס עליון של הציבור הישראלי בכלל והציבור הערבי בפרט. אנחנו נעשה הכל כדי להפוך את המשבר להזדמנות לחיזוק המחויבות של הממשלה לחברה הערבית, עם הפנים קדימה להעברת התקציב".

בליכוד הגיבו בחריפות על מאמצי הקואליציה להשיב את רינאוי זועבי לשורותיה: "מה בנט ולפיד הבטיחו וכמה מיליונים הם נתנו לח"כ זועבי תמורת הישרדות ממשלת ההונאה והחולשה שלהם? בנט ולפיד מחלקים 50 מיליארד שקל למנסור עבאס, מאות מיליונים לרשימה המשותפת, עכשיו עוד מיליונים לזועבי – אבל לחיילים שלנו הם לא מוכנים לתת עוד 50 מיליון כדי לתמוך בהצעתנו ל-100% מלגה. איזו בושה. ממשלה שתלויה בשונאי ישראל ותומכי טרור לא יכולה לשמור על אזרחי ישראל, לא מסוגלת לדאוג לחיילינו ולא נלחמת על הציביון היהודי של המדינה".

תגיות:יאיר לפידהליכודעיסאווי פריג'ג'ידא רינאוי זועבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה