חדשות בארץ

המשותפת במו"מ עם לפיד. טיבי דורש: 200 מיליון שקלים לכבישים ביישובים הערביים

שר החוץ יאיר לפיד מנהל משא ומתן מול הרשימה המשותפת כדי להבטיח את שיתוף הפעולה שלה עם הקואליציה. במסגרת המגעים, דורש ח"כ אחמד טיבי 200 מיליון שקלים למימון פרויקט כבישים ביישובים הערביים. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "מכירת חיסול אמיתית של קואליציה מופקרת וחסרת גבולות"

טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:04)

יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, מקיים מגעים אינטנסיביים מול הרשימה המשותפת כדי להבטיח את שיתוף הפעולה שלה עם הקואליציה. כך חשף היום (שישי) מיכאל שמש בכאן ב'. על פי הדיווח, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, העלה במשא ומתן את הדרישה להקצות 200 מיליון שקלים למימון פרויקט כבישים ביישובים הערביים.

עוד דווח, כי לפיד לא עדכן את ראש הממשלה נפתלי בנט על המגעים עם הרשימה המשותפת והוא מנהל אותם באופן עצמאי. 

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב לפרסום של שמש: "מיכאל, כותב לך מידיעה שה-200 מיליון שקלים לכבישי טיבי הם סעיף אחד מתוך שבעה שנרשמו בכתב יד על הפתק הצהוב של טיבי עם ההתחייבויות של לפיד בתמורה לרשת הביטחון של המשותפת לקואליציה. מכירת חיסול אמיתית של קואליציה מופקרת וחסרת גבולות".

"בנט, שקד ולפיד במכירת חיסול סיטונאית של מדינת ישראל לרשימה שחבריה תומכים ומחבקים את השפלים שבאויבינו שעסוקים ברצח אזרחים וחיילים", הוסיף סמוטריץ'. "עד לאיזו תחתית יכול להידרדר בנט, שלא מצא השבוע 50 מיליון כדי לתקן את חוק 'ממדים ללימודים' לטובת החיילים אבל כן מצא 200 מיליון שקלים תמיכת המשותפת?".

בליכוד אמרו בתגובה לדיווח: "חברי ימינה, איך אתם מאפשרים לבנט להמשיך במכירת החיסול של ישראל לידי תומכי טרור? בנט נותן 200 מיליון שקל לתומכי מחבלים ובולם תוספת של 50 מיליון שקל לחיילים שלנו כדי לתקן את החוק ולהביא להם 100% מלגה כפי שדרשנו. הגיע הזמן לעשות מעשה ולהפיל את הממשלה המסוכנת הזאת".

מלשכת שר החוץ נמסר בתגובה: "ממשלת ישראל פועלת בימים אלה לשיקום תשתיות שהוזנחו בכל רחבי הארץ. זוהי עבודתנו, ולהבדיל מהממשלות הקודמות אנחנו גם מבצעים אותה".

בתוך כך, יממה לאחר הודעתה הדרמטית של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי על פרישתה מהקואליציה, בקואליציה שוררת בשעות האחרונות אופטימיות זהירה כי היא לא תפיל את הממשלה. יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שוחח עם רינאוי זועבי בטלפון, ויו"ר רע"מ מנסור עבאס נפגש עמה בביתה בנוף הגליל. שר החוץ לפיד, ששוחח עמה כבר אמש, קבע להיפגש איתה ביום ראשון.

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב לפיד כי "הממשלה הזו היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל. אין לנו שום כוונה להיכנע או לוותר עליה. אין לנו שום כוונה לתת לביבי ובן גביר הזדמנות להרוס את המדינה. נעשה מה שאנחנו עושים כל פעם מחדש: נשב עם מי שצריך לשבת, נתקן כל מה שצריך לתקן".

בריאיון הבוקר לגלי צה"ל נשמעה רינאוי זועבי נחרצת פחות לעומת הודעת הפרישה מהקואליציה שמסרה אתמול. "בינתיים אתמוך בקואליציה", אמרה. "אעשה זאת כל עוד הקואליציה קשובה לצרכים של החברה הערבית. אין לי דרישות. אני רוצה להבטיח שאם הקואליציה תמשיך להתקיים - היא תהיה קשובה לציבור הערבי". עם זאת, היא נמנעה מתשובה ברורה לשאלה האם תתמוך בפיזור הכנסת: "עוד לא החלטתי איך להצביע. אבחן את החוקים לגופו של עניין".

תגיות:יאיר לפידהרשימה המשותפתאחמד טיבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה