חדשות בארץ

הערכה: מתן כהנא יחזור בקרוב לתפקיד השר לשירותי דת

גורמים בקואליציה מעריכים שח"כ מתן כהנא יתמנה בחזרה לתפקיד השר לשירותי דת. בימינה מכחישים קשר בין הדחתו של כלפון לדרישתה של רע"מ

  • י"ד אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית מעריכים שח"כ מתן כהנא צפוי להתמנות בחזרה לתפקיד השר לשירותי דת בתוך זמן קצר. כבר מחר צפוי כהנא להתמנות לסגן שר הדתות, כאשר בינתיים נותר תיק הדתות בידיו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

כזכור, ביום שישי האחרון התפטר כהנא מתפקיד השר, על מנת לחזור לכהן כחבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה.  התפטרותו של כהנא נועדה על מנת להדיח את ח"כ יום טוב כלפון מהקואליציה.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס להדחתו של כלפון במוצאי שבת: "אני רוצה להודות לח"כ יום טוב כלפון, יו"ר ועדת משנה לזכאי השבות והקשר עם התפוצות, על השירות החשוב שעשה למען קליטת העלייה. יום טוב נלחם למען קליטת יהודים מכל רחבי העולם, ובמקביל פעל ללא לאות למען ההתיישבות ביהודה ושומרון", אמר בנט. "אני משוכנע כי יום טוב ימשיך למלא תפקידים ציבוריים מרכזיים, ועוד יפעל ויתרום רבות למען עם ישראל ומדינת ישראל. תודה רבה יום טוב, על הדרך, הרעות, המסירות ועל ההישגים הרבים".

בתוך כך במפלגת ימינה מכחישים כי הדחתו של כלפון קשורה לאחת הדרישות של רע"מ לחזור לקואליציה זאת לאחר שכלפון עלה להר הבית והכעיס את מועצת אשורא. לדברי המפלגה, "אין לנו שום דבר נגד כלפון. מדובר אך ורק בצעד מצידו של כהנא שביקש לחזור כדי לסייע לבנט לצלוח את המושב בשלום".

למרות ההתפטרות, כהנא ולשכתו צפויים להמשיך ולתפקד באופן כמעט מלא במשרד לשירותי דת ואף להגיע באופן פיזי למשרד בימי ראשון וחמישי בהם אין כנסת.

תגיות:ממשלהמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה