חדשות בארץ

השר מתן כהנא התפטר, נשיא חדש לאיחוד האמירויות: סיכום חדשות השבת

צה"ל פרסם את מסקנות הביניים של התחקיר בנוגע למותה של כתבת אל-ג'זירה, טלטלה בלשכת בנט, מוחמד בן זאיד מונה לנשיא איחוד האמירויות. כל מה שחשוב לדעת

אא

לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז, נהרג אתמול (שישי) במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים באזור ג'נין. רז הי"ד, בן 47, תושב היישוב קידה שבחבל בנימין, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פראמדיק, פורץ וצלף. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

מחבל פלסטיני השליך אתמול בלוק על רכב סמוך לבית אל בו נסעו יהודים, ולאחר מכן ניסה לפתוח את דלת הרכב ולתקוף אותם. שמשת הרכב הממוגנת לא התנפצה, ובחסדי שמיים לא היו נפגעים. לוחם צה"ל שהיה בקירבת מקום הגיב בירי לעבר המחבל ופצע אותו באורח קשה. על גופו אותרו סכין וחומר בערה.

שוטרים עצרו אמש תושב טול כרם בן 19 סמוך ליישוב צור יצחק שבשרון, כשברשותו סכין ומכתב לאמו בו כתב על כוונתו לבצע פיגוע. מעצרו של המחבל בוצע לאחר סריקות שנערכו באזור. הוא נלקח למעצר ולחקירה.

בתום הערכת מצב ביטחונית, הוחלט הערב כי מעבר ארז ייפתח החל ממחר ליציאת פועלים ובעלי היתרים מרצועת עזה, וזאת לראשונה מאז נסגר ב-3 במאי. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב ולשימור היציבות הביטחונית".

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אמש על תקיפה באזור מסיאף שבמערב המדינה, והאשימו כי ישראל היא העומדת מאחוריה. באזור נמצא מכון מחקר טכנולוגי הקשור לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה. בתקשורת הסורית טענו כי רוב הטילים יורטו, אולם נמסר כי חמישה בני אדם נהרגו.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הורה על הקמת צוות לבדיקת התנהלות כוחות המשטרה בהלווייתה של עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין. בעת ההלוויה, שנערכה אתמול במזרח ירושלים, פרצו עימותים בין המשתתפים בה לבין שוטרים שאבטחו אותה. מתיעוד התקריות עולה, בין היתר, כי שוטרים היכו באלות כמה מנושאי ארון הקבורה. במשטרה הדגישו, כי לא יינקטו צעדים משמעתיים כלפי השוטרים. בארצות הברית ובאיחוד האירופי גינו בחריפות את המהומות בהלוויה. ב-ynet דווח כי בכירים במשטרה הביעו זעם על השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, וטענו כי הלחץ שהפעיל הוביל להחלטה להקמת צוות הבדיקה.

צה"ל פרסם את מסקנות הביניים של התחקיר בנוגע למותה של כתבת אל-ג'זירה. מהתחקיר עולה, כי לא ניתן לקבוע בוודאות מהו מקור הירי שפגע והרג את אבו עאקלה, וכי קיימות לכך שתי אפשרויות.

האפשרות האחת: כחלק מהניסיון לפגוע בכוח הצבאי, בוצע ירי מסיבי של חמושים פלסטיניים, בו נורו מאות כדורים ממספר מוקדים. כחלק מהניסיון של החמושים הפלסטינים לפגוע בכלי הרכב הצה"ליים נורו עשרות רבות של כדורים באופן לא מבוקר לכיוון כלי הרכב הצבאיים, שהוא גם הכיוון בו שהתה הכתבת, וייתכן שזהו מקור הירי שפגע בה.

האפשרות השנייה היא שבמהלך הלחימה ביצע אחד הלוחמים ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית לעבר מחבל שירה על כלי הרכב בו היה הלוחם. המחבל ירה צרורות לעבר לוחם צה"ל מספר פעמים, וייתכן שהכתבת, שעמדה בסמוך למחבל החמוש ומאחוריו, נפגעה מירי הלוחם לעבר המחבל. המרחק מכלי הרכב לכתבת היה כ- 200 מטרים.

בצה"ל הדגישו כי "קבלת הקליע לבדיקה בליסטית מקצועית עשויה להכריע בין שתי האפשרויות הללו. נכון לרגע זה הפלסטינים לא נענו לבקשתנו לקיים תחקיר משותף או להעביר לנו את ממצאי החקירה שלהם ובין היתר גם את הקליע. ישראל אף הציעה לנציגים הפלסטינים (וכן לנציג אמריקאי) להיות נוכחים ולהשתתף בתהליכי הבדיקה המקצועיים, הפתולוגיים, הבליסטיים ואף בבדיקה הפורנזית של הקליע – הצעות אלו נתקלו בחוסר שיתוף פעולה וללא מענה. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הנחה להמשיך ולפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו ותוך מחויבות לשקיפות ולחשיפת האמת".

טלטלה בלשכת בנט: היועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, הודיעה לראש הממשלה נפתלי בנט על פרישתה מתפקידה. פרישתה של מאיר, אחת מהיועצות הקרובות ביותר של בנט, באה על רקע מאבקי כוחות בלשכת ראש הממשלה.

השר לשירותי דת, מתן כהנא, הודיע אתמול, שעה קלה לפני כניסת השבת, על התפטרותו מתפקידו כשר וחזרתו לכנסת. המהלך נועד להדיח מהכנסת את חבר ימינה, יום טוב כלפון, שמונה לחבר כנסת במקומו של כהנא במסגרת החוק הנורבגי, וזאת על רקע החשש בסביבתו של ראש הממשלה נפתלי בנט מעריקה קרובה של כלפון לאופוזיציה. הממשלה צפויה לאשר בהמשך את מינויו של כהנא לסגן שר במשרד הדתות.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, הגיב: "ההתפוררות של מפלגת ימינה ושל הממשלה הפכה לנטישה המונית. אל התפטרותה של שמרית מאיר מצטרפת עכשיו חזרתו הבהולה של מתן כהנא לכנסת, מחשש לעזיבה של חבר כנסת נוסף".

בליכוד אמרו כי "בנט מנסה לסדר את הכיסאות על סיפון הטיטאניק. כל אלה שנבחרו בקולות הימין חייבים להיות נאמנים לבוחריהם ולעזוב מיד את הספינה הטובעת של ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה במועצת השורא וברשימה המשותפת. הממשלה הזאת סיימה את דרכה. יש להקים מיד ממשלה לאומית חזקה שתדאג לביטחון ישראל".

חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת תועד אתמול מכה שוטר, שחסם את דרכו להפגנה בדרום הר חברון, וזאת יממה לאחר שחברו לסיעה, חבר הכנסת אחמד טיבי, התעמת עם שוטרים במזרח ירושלים וסייע לעצור פלסטיני לברוח.

במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות על התיעוד, בו נראה כסיף מכה את השוטר בראשו. חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) פנה ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד כסיף וטיבי.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "כוחות הביטחון עומדים מול הטרור ומסכנים את עצמם בשטח. כל יום, כל היום. אני גאה בהם ומגבה אותם. אני מגנה בכל תוקף ורואה במלוא החומרה את ההתנהגות החמורה ומעודדת האלימות של אחמד טיבי ועופר כסיף, שמתחבאים בפחדנות מאחורי החסינות, מפריעים לשוטרים בעבודתם ותוקפים אותם בלי בושה. חסינות היא כדי לשרת את המדינה, לא כדי לפגוע בה".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב: "ח"כ עופר כסיף חצה כל גבול והתנהל בצורה מחפירה כשהכה שוטר בראשו. בלתי נסבל שח"כים מנצלים פעם אחר פעם את חסינותם כדי לעשות הון פוליטי על גבם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, ומפעילים כלפיהם אלימות פיזית. אם יש להם טענה – שיפנו אותה אליי, ולא ייטפלו לשוטרים ולשוטרות שמבצעים במסירות ובתנאים מורכבים את משימותיהם. בכוונתי לפנות בנושא ליושב ראש הכנסת וליועצת המשפטית לממשלה. לא אאפשר לחברי כנסת, ולא לאף אחד אחר, לתקוף שוטרים".

חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) אמרה כי "כסיף מנצל את חסינותו כדי לפגוע בשוטרים, וזו לא הפעם הראשונה. הפעם הוא הכה וצרח על שוטרים שמבצעים את תפקידם. כל דקה שהוא יושב בכנסת היא בושה וחרפה למדינה. באין ועדת אתיקה אפנה ביום ראשון ליועצת המשפטית של הכנסת כדי להבין איך ניתן להרחיקו מהכנסת".

נשיא איחוד האמירויות והשליט של אבו דאבי, השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, מת אתמול בגיל 73. בכינוס המועצה הפדרלית העליונה של האמירויות, שנערך היום באבו דאבי, נבחר יורש העצר מוחמד בן זאיד לנשיא החדש של המדינה. בן זאיד, אחיו למחצה של הנשיא המנוח, שימש בשנים האחרונות כשליט בפועל של האמירויות בשל מצבו הבריאותי הרעוע של אחיו.

הנשיא יצחק הרצוג ימריא מחר לאיחוד האמירויות לביקור תנחומים של מספר שעות. במהלך הביקור ייפגש הרצוג עם נשיא האמירויות הנכנס, מוחמד בן זאיד.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והן יחזרו להיות רגילות לעונה. עד שעות הצהריים עדיין ייתכן אובך.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בצפון הארץ, והן יהיו נמוכות במעט מהרגיל לעונה.

ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. הטמפרטורות יעלו, והן יהיו רגילות לעונה. ביום רביעי תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

תגיות:נפתלי בנטטרורעופר כסיףשירין אבו עאקלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה