חדשות בארץ

הותר לפרסום: לוחם ימ"מ נהרג בחילופי אש עם מחבלים

לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד, בן 47, נהרג במהלך חילופי אש עם מחבלים באזור ג'נין. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים

רז הי"ד (צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)רז הי"ד (צילום: דוברות המשטרה, באדיבות המשפחה)
אא

(עודכן: 16:17)

הותר לפרסום כי לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז, נהרג הבוקר (שישי) במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים באזור ג'נין.

כוחות של הימ"מ, סיירת גולני ושב"כ כיתרו במשך שעות בית בכפר בורקין, סמוך לג'נין, בו התבצר מבוקש מהג'יהאד האסלאמי יחד עם אחיו. השניים הסגירו לבסוף את עצמם. במהלך הפעילות, לוחמי צה"ל והימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. רז נפגע מאש המחבלים בעת יציאת הכוחות מהכפר. הוא נפצע באורח קשה, ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם שם נקבע מותו. מקורות פלסטיניים דיווחו, כי לבית החולים בג'נין פונו 11 פצועים שנפגעו בעימותים עם הכוחות הישראליים.

רז הי"ד, בן 47, תושב היישוב קידה שבחבל בנימין, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פראמדיק, פורץ וצלף. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, ספד לרז: "נעם היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של משטרת ישראל. נעם, שהחל את שירותו כלוחם בימ"מ לפני 23 שנה, היה בנוסף גם פראמדיק שהציל לא פעם חיים של לוחמים תחת אש האויב. שדה הקרב היה מוכר לו וכך גם הסכנות הטמונות בו, אך הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם".

שבתאי ציין כי "רק לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש', שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ. הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה. בימ"מ הוא ייזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה".

"אנו מלווים, מחבקים ותומכים את משפחתו של נעם ז"ל בשעתם הקשה ביותר, ונמשיך לעשות זאת לעד. הערכים שהובילו את נעם בחייו יהיו מונצחים במותו, ולאורם נחנך את לוחמינו ושוטרינו במשטרת ישראל. יהי זכרו ברוך".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, אמר: "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע, שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה, שבמהלכה פתחו מחבלים שפלים באש כבדה לעבר לוחמינו. יחידת הימ"מ, לוחמיה וכוחות צה"ל הם חומת המגן של אזרחי מדינת ישראל במלחמה העיקשת נגד הטרור. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

מהמועצה האזורית בנימין נמסר: "נעם ממקימי היישוב קידה ואחד המייסדים המובילים של היישוב מעלייתו לקרקע ועד היום. נעם היה מעמודי התווך של היישוב. איש משפחה צנוע המחובר בכל נימי נפשו לאדמת ארץ ישראל. נטע מטע זיתים באזור, והיה איש אהוב על כל סביבתו. הוא היה לוחם פעיל בימ"מ מזה 23 שנה".

"היישוב קידה ותושבי בנימין כולם משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעה קשה זו. צוות היישוב, ראש המועצה ישראל גנץ וצוותים מקצועיים של המועצה יחד עם יחידת הימ"מ מלווים את המשפחה והיישוב".

תגיות:טרורג'ניןימ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה