חדשות בארץ

יום דרמטי במשפט נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר משנה גרסה

במסגרת החקירה הנגדית שהתנהלה היום, הציג עד המדינה שלמה פילבר גרסה שונה

  • י' אייר התשפ"ב
(צילום: יואב ארי דודקביץ’/POOL)(צילום: יואב ארי דודקביץ’/POOL)
אא

דרמה במשפט נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר המשיך להעיד היום (רביעי) במסגרת החקירה הנגדית שעורך עו"ד בועז בן צור, סנגורו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. גם היום הגיע יו"ר האופוזיציה נתניהו להשתתף במשפט.

בדיון נשאל פילבר אודות הפגישה בינו לבין נתניהו, בעת שכיהן בתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת, ונתניהו כיהן כראש הממשלה.

עו"ד בן צור שאל את פילבר על תנועת ידו של נתניהו באותה פגישה, שעל פי כתב האישום היוותה סימן עבור פילבר לכך שעליו לפעול כדי לסייע לבזק. "כשאני אומר שנתניהו אמר 'יש הרבה פניות, אני לא חייב לאף אחד' - זה תיאור של מה שאני מבין מתנועת היד של נתניהו בזמן אמת. יש לי את הזכרון הצילומי של ראש הממשלה עם היד. זאת הפרשנות שאני נתתי אז לתנועת היד", אמר פילבר.

פילבר הדגיש כי הבין את תנועת היד של נתניהו כמו שתיאר בחקירה לפני שנחתם איתו הסכם עד מדינה, ובעצם באותה עת חשב שנתניהו אמר לו שהוא לא חייב לאף אחד כלום ולא צריך לעזור לאף גורם. פילבר הוסיף כי ברגע שהחוקרים הציגו לו ראיות שונות, פירש את תנועת היד באופן שונה.

כבר בתחילת עדותו הדגיש פילבר: "לאורך כל החקירות אמרתי אמת מתוך הזיכרון שהיה לי באותו זמן, לפעמים הוא לא היה מלא".

התחוללה דרמה בבית המשפט כשנדמה היה שפילבר חוזר בו מדברים שאמר בהסכם עד המדינה. השופטת רבקה פרידמן-פלדמן אמרה לפילבר כי הוא משנה את גרסתו. גם שאר השופטים ציינו: "אדוני אומר דברים ממש הפוכים מאתמול. נשאלת על כך בצורה מפורשת".

פילבר, מצידו, הוסיף וטען: "לא שיניתי את גרסתי".

עדותו של פילבר מתגלה כדרמטית מאוד, ומעלה את החשש כי המשפט כולו הוא פוליטי. "העדות מאוד מעניינת ואם היא תישאר כפי שהיא, היא יכולה להיות בעלת השלכות רבות על התיק", אמר עו"ד יצחק בם בשיחה שהעניק לערוץ 7.

עו"ד בם הסביר כי "ממה שהבנתי יש בידי ההגנה הקלטה שבה במהלך החקירה, פילבר כמשיח לפי תומו אומר שהוא לא זוכר את פגישת ההנחיה, לא זוכר את מה שהחוקרים מבקשים ממנו לזכור, ואז החוקרים מסבירים לו שכדאי לו להיזכר בדברים כי אז ידאגו לשחרורו.

"פילבר אמר שהוא לא זוכר, ואחרי שהחוקרים עוזרים לו להיזכר הוא פתאום נזכר. משקל של הדברים שנאמרו אחרי שהוא נזכר בעזרת החוקרים, הוא משקל נמוך מאוד, כי גם פיתו את העד ובנוסף הוא אומר בזמן אמת שהוא לא זוכר. כשמדובר בעדות מרכזית כל כך על פגישת ההנחיה, הדבר יכול להשפיע מאוד על התיק", הוסיף עו"ד בם.

עו"ד בם התייחס גם למסר שהועבר בתקשורת, לפיה אוים פילבר שאם ימשיך להציג עמדה שאינה נחושה נגד נתניהו הוא ימצא עצמו מול כתב אישום. "זה נקרא הטרדת עד ושיבוש הליכי משפט" ציין.

"אם המשטרה והתביעה ניהלו את התיק בצורה מגמתית בלי מטרה להגיע לחקר האמת כשלנגד עיניהם המטרה היא רק הפללת נתניהו. אם זה נכון זה מאוד חמור", לשון בם. "מתחזק החשד שמי שעשה את התיק לא ביקש להגיע לחקר האמת ולשלטון החוק, אלא היו לו מגמות פוליטיות זרות".

תגיות:שלמה פילברמשפט נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה