חדשות בארץ

גיבור המלחמות אביגדור קהלני: "זורקים עלינו אבן ואנחנו בורחים"

אביגדור קהלני קורא לממשלה לשנות את מדיניות הביטחון פנים שלה: "לוקחים לנו את אשר הקמנו ונלחמנו עליו ואנחנו עוצמים עיניים"

  • י' אייר התשפ"ב
אביגדור קהלניאביגדור קהלני
אא

השר לשעבר וגיבור ישראל אביגדור קהלני טוען כי הממשלה עוצמת עיניים ומתעלמת מהאלימות הערבית בנגב ובערים המעורבות. לדבריו, חובה על הממשלה לשנות את ביטחון הפנים שלה.

"לאורך כל השנים הפנינו את מרבית המשאבים שלנו לביטחון המדינה כלפי חוץ: חיזבאללה, חמאס, סוריה וכמובן איראן. נדמה לי ששכחנו להביט אל תוך הבית פנימה ולבדוק האם אנחנו בטוחים בו", כותב קהלני בטור שפורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'. "בתוך הבית שלנו שורפים לנו את השטיח מתחת הרגליים, לוקחים לנו את הרהיטים, ולא רחוק היום שיכבו לנו את החשמל. האויבים מבחוץ מדאיגים, אך לאורך השנים מצאנו תשובות לבעיות החיצוניות שנותנות לנו לישון עם עין אחת צופייה".

"לוקחים לנו את אשר הקמנו ונלחמנו עליו ואנחנו עוצמים עיניים", ממשיך קהלני לתאר את המצב בדרום. "חלק גדול משטחי האש בנגב כבר לא בידינו וגם שטחים אחרים. הנסיעה בנגב מסוכנת ומחייבת לשאת נשק לכל אשר מנסה לשמור על עצמו. החקלאות שלנו נהרסת ואת יבולה גונבים. הכלים החקלאיים נשרפים והביטוח הוא לשלם פרוטקשן. המכוניות שלנו נגנבות ואנחנו ממהרים לחברות הביטוח.

"זורקים עלינו אבן ואנחנו בורחים וחוששים להשיב, שמה נישפט", מוסיף קהלני. "בתי הכלא שלנו הפכו לבתי ספר ולאוניברסיטאות. שוטרים חוששים לעתידם ולעיתים נמנעים מחיכוך. דגלי ישראל נשרפים בראש התורן".

קהלני קורא לממשלה לקבוע וועדה שתכין תוכנית מוגמרת לביטחון פנים חדש. בוועדה ישבו אנשי מקצוע בעלי ניסיון מתחומי המשפט, החקיקה, השב"כ, הצבא, העורף, נציגי ערים, נציגי אוצר ועוד. "עלינו להבין שאנחנו במציאות חדשה, ולהתאים עצמנו לנסיבות כיום. עם ישראל חפץ חיים הוא, ומנסה בכל כוחו לשמור על משטר דמוקרטי, אך אין זה אומר לשדר חולשה שתעלה לנו בעתידנו. הילדים שלנו והדורות שיבואו לא יסלחו לנו באם ניתן בידם מדינה חלשה שגבולותיה בין חדרה לגדרה, או שקיומה יהיה תלוי בהגנת העולם עלינו, וברצון אויבינו לשמור אותנו כשמורת טבע".

אביגדור קהלני קיבל עיטור גבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור מופת ממלחמת ששת הימים, ועיטור הנשיא על תרומתו למדינת ישראל.

איפה תהיה מדינת ישראל בעוד 10 שנים? עודד הרוש נפגש עם גיבור ישראל אביגדור קהלני, לשיחה מרתקת. צפו

תגיות:אביגדור קהלניממשלהמדיניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה