חדשות בארץ

מגן הצוואר הציל את חיי הלוחם שנדקר בשער שכם

מגן מיוחד הגן על צווארו של לוחם מג"ב שנדקר בשער שכם. "עוצמת הדקירה הייתה חזקה מאוד והסכין מאוד חדה. הודות למגן, כנראה נמנעה פציעה חמורה הרבה יותר"

  • ט' אייר התשפ"ב
המפכ"ל מבקר את הפצוע (צילום: דוברות המשטרה)המפכ"ל מבקר את הפצוע (צילום: דוברות המשטרה)
אא

מגן הצוואר שלבש לוחם מג"ב שנדקר בפיגוע בשער שכם מנע פציעה חמורה הרבה יותר – כך דווח הערב (שלישי) ב'כאן חדשות'.

מדובר במגן מיוחד אותו פיתח המפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי, והוא נחשב כחלק מהציוד המבצעי של כל השוטרים והלוחמים שפועלים בגזרות עם סיכון ביטחוני.

בכיר במשטרה אמר כי "בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר מחבלים חמושים בסכינים. עוצמת הדקירה הייתה חזקה מאוד והסכין מאוד חדה. הודות למגן, שנקרא על שמה של לוחמת מג"ב הדס מלכא, שנרצחה בפיגוע ב-2017, כנראה נמנעה פציעה חמורה הרבה יותר".

מגן הצוואר החדש החליף את המגן הקודם, שאמנם שמר על הצוואר, אך כיוון שהיה גדול ומסורבל הגביל את השוטרים ביכולת התנועה של הראש.

פיגוע הדקירה שאירע שלשום בשער שכם בירושלים הסתיים בנס גדול: מחבל פלסטיני חמוש בסכין, שוהה בלתי חוקי בן 19, הסתובב בסמוך לעמדת לוחמי מג"ב. הלוחמים חשדו בו כיוון שהיה עם מעיל צמר שאינו מתאים למזג האוויר, וביקשו לבדוק אותו. בעמדה שלף החשוד סכין ודקר את אחד הלוחמים בצוואר. לוחם אחר ביצע ירי לעבר המחבל והוא נוטרל.

הלוחם שנפצע אושפז בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, עבר ניתוח ומצבו התייצב, ומוגדר כעת בינוני - קל. "זיהיתי את המחבל קופץ עליי, ניתרתי עליו בחזרה וננעלתי לו עם יד שמאל על יד. עם יד ימין חנקתי אותו עד שהפלתי אותו לרצפה", שחזר את שאירע.

תגיות:שער שכםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה