ספירת העומר

על מה צריך לעבוד היום? הרשימה המלאה של התיקון היומי לספירת העומר

ימי ספירת העומר מסוגלים להיות סולם להתפתחות רוחנית, אם רק מנצלים אותם לעבודה פנימית אישית. במה צריך להתחזק בכל אחד מימים אלו? הנה כל הפרטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ימי ספירת העומר הם ימים שנועדו להתעלות רוחנית כהכנה לקראת מתן תורה. כדי לקבל את התורה נדרש להיות כלי קיבול עבורה, וזה על ידי עבודת הזדככות והתקדמות.

מרן החיד"א כותב בספרו 'לב דוד' (פרק שלושים) על ימי ספירת העומר כי הם מסוגלים לטהרה, ואם האדם יתאמץ וירצה להתעלות רוחנית הקב"ה יסייע בעדו, והנה לשונו על עבודת ימים אלו "בימי העומר צריך ליזהר ביותר בעבודת ה' בתורה ובמצוות מפני שהם ימי דין. וכשיצאנו ממצרים היינו מתטהרים בימים הללו לקבל התורה הקדושה, וכשם שבימים ההם על ידי התעוררות ישראל ליטהר ממרום שלח שפע קדוש להיות עזרם ומגינם, כן עתה אם ישים אליו לבו ויקיץ מתרדמת יצרו, יהיה לו עזר, כי הבא ליטהר מסייעין אותו (מסכת שבת, דף קד). ומה גם כי הימים האלה מסוגלים לזה, עת שהגיעו אבותינו ליטהר. ואנחנו נחלץ חושי'ם לעשות כמעשיהם, וליזהר בכל סדרי טהרה".

הגאון רבי חיים פלאג'י כותב בספרו 'מועד לכל חי' (סימן ד אות מה), כי ימים אלו הם סימן לכל השנה, ואם יתחזק בהם בתורה ובמצוות כך תהיה השנה כולה, והנה לשונו: "האיש הירא וחרד ראוי להיות זהיר וזריז לעמוד לשרת בשם ה' בימים האלה שלאחר הפסח יתר על כל הימים, בקדושה ובטהרה וביראת ה' כל היום ולא יפנה ימין ושמאל, וירא ויפחד ממידת הדין המתוחה שלא יכוה בגחלתה ח"ו. ואמרו הקדמונים כי הימים האלה המה לאות ולמופת לכל השנה כולה, כי אם ירבה בהם בתורה ובמצות כן יהיה מראשית השנה ועד אחרית השנה, וכן בהפכו ח"ו".

בספרו של המקובל הרב דניאל פירש זצ"ל "וספרתם לכם", מובאים ענייני ההתחזקות עבור כל אחד מימי ספירת העומר, וכן עבור כל שבוע מובא מהי מידת השבוע, הגדרת המידה ועיקר העבודה הנדרשת בשבוע זה.

הרב דניאל פירש זצ"ל יליד הונגריה, עבר את נוראות השואה, ולאחריה עלה לארץ. הוא היה מוסר שיעורים בבית המדרש למקובלים של מוסדות משכן בנימין 'אנשי מעמד', בישיבת המקובלים 'שער השמיים' ובכולל 'אוצרות חיים' שהקים ללימוד תורת האר"י הקדוש. הוא שימש כמשפיע בחסידות 'תולדות אהרון', ולאחר מכן בחסידות 'תולדות אברהם יצחק'. הוא חיבר ספרים רבים, ביניהם הביאור על הזוהר "מתוק מדבש".

הנה מפניני חוכמתו של הרב עבורנו בימים מיוחדים אלו:

רב תודות לסיוע מערכת ביטאון 'פניני עין-חמד' על איסוף והעברת החומרים

תגיות:ספירת העומרהתיקון היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה