חדשות יהדות

עולם התורה התעטף באבל: הגאון רבי אליהו אבא שאול זצ"ל הלך לעולמו

הגאון רבי אליהו אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת 'אור לציון' בירושלים ומגדולי ראשי הישיבות – השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה

  • ח' אייר התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עולם התורה התעטף באבל עם היוודע הבשורה המרה: הגאון רבי אליהו אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת 'אור לציון' בירושלים ומגדולי ראשי הישיבות בעולם התורה הלך לעולמו, כשהוא בן 70. המנוח זצ"ל הוא בנו יחידו של מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת 'פורת יוסף'.

הבוקר התמוטט ראש הישיבה בביתו שברחוב סורוצקין בירושלים. כונני 'איחוד הצלה' שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות אך למגינת לב הרב השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגאון רבי אליהו אבא שאול זצ"ל נולד בירושלים כבנו יחידו של מרן חכם בן ציון אבא שאול זצ"ל ראש ישיבת 'פורת יוסף' ובעל ה'אור לציון'. הוא שקד על תלמודו בישיבות 'קול תורה' ו'פוניבז', ונישא לרעייתו הרבנית נצחיה תחי', בתו של הגאון רבי יהודה מועלם זצ"ל, ראש ישיבת 'פורת יוסף'.

הרב זצ"ל שימש כר"מ בישיבת 'פורת יוסף', לאחר מכן כיהן כרבה של שכונת איתרי בירושלים. כן שימש כראש קיבוץ בישיבת 'יקירי ירושלים'. כאשר נפטר אביו הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל לפני 24 שנים, הקים לזכרו את ישיבת "אור לציון". כן עמד בראש מכון "אור לציון" להוצאת ספריו של אביו. הרב הותיר אחריו דור ישרים מבורך הממשיך את דרכו.

מתנועת ש"ס נמסר: "אוי לנו כי הושברנו. תנועת ש"ס מבכה מרה את הסתלקותו בחטף של האי גברא רבא, מגדולי וראשי הישיבות, אשר העמיד תלמידים הרבה, מנקיי הדעת שבירושלים, מפארה של היהדות הספרדית התורנית, חבר ההנהלה הרוחנית ברשת החינוך ‘בני יוסף’ מיום היווסדה, בנו יחידו וחביבו של מרן פוסק הדור הגאון חכם בן ציון אבא שאול זצ”ל ראש ישיבת ‘פורת יוסף’ ובעל ה’אור לציון” הגאון הגדול רבי אליהו אבא שאול זצוק״ל. מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והישיבות, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

מסע הלוויה יצא בשעה 16:00 מהיכל הישיבה בשכונת גבעת משה בירושלים.

המוות. איך אפשר להתמודד עם אובדן? מה ניתן לעשות לעילוי נשמות נפטרים, אם בכלל? והאם הם יודעים שאנו מסייעים להם? את כל השאלות המרתקות האלה ועוד מפנה העיתונאי דודו כהן לרב זמיר כהן. אל תחמיצו:

 

תגיות:פטירהרבי אליהו אבא שאול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה