הרבנית חגית שירה

ארבעה מלאכים שומרים על שומרי השבת: סגולות מיוחדות ליום השבת

אין כמו שבת בעולם. היא מקור הברכה, הנחת, השלווה. אני מחכה לה, והיא מחזירה לי בשפע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

וביום השביעי שבת... אומרת הפרשה, והזוהר הקדוש אומר, כי ארבעה מלאכים מארבעה קצוות העולם ממונים להשגיח ולשמור על מי ששומר שבת ומענג אותה. וכשנכנסת השבת, הם יורדים לביתך, רואים את שולחנך הערוך - ומברכים אותך, ואלפי אלפי מלאכים שאיתם עונים ואומרים - אמן!

אין כמו שבת בעולם. היא מקור הברכה, הנחת, השלווה. אני מחכה לה מיום ראשון, וכל כך מתכוננת לקראתה, ואין ספק שהיא מחזירה לי בשפע... אז הכנתי לך כמה סגולות מיוחדות לשבת. גזרי ושמרי:

* בשעה שאת מתכוננת לשבת, אמרי: לכבוד שבת! בכל פעם שאת אומרת לכבוד שבת - אומרים מלאכי השרת: אשרי העם שככה לו... וברכה וקדושה שורים במעשיך, ונשמתך מאירה.

*מי שעורך שולחנו קודם חצות היום, מגרש את המחלוקת מביתו בערב שבת, וזו טובה מיוחדת שיכול האדם לעשות עם הוריו הנמצאים בעולם האמת, כי ברגע שהשולחן מוכן לכבוד שבת - נעשה להורים נחת רוח והשקט בגן עדן.

* סגולה לפרנסה: להיזהר שהחלות תהיינה על השולחן בכניסת השבת. בשעה שאת מניחה את החלות, הניחי ידייך על השולחן ואמרי: זה השולחן אשר לפני ה' (מנחת אשר). שתי החלות הן כשני לוחות הברית, אומר הזוהר.

* לבישת בגדי שבת נאים ומכובדים מסוגלת להרחבת הנפש.

* טוב לברך על ההדסים בליל שבת – זו סגולה לבנים צדיקים הנקראים הדסים (מהרש"א שבת) - ההדס הוא המשובח בבשמים, וריחו טוב לנשמה הבאה מגן עדן, הנקראת גן של הדסים.

* סגולה נפלאה לפני הקידוש: לנשק יד האם! כתב הרב חיד"א, שכאשר ינשק ידי אביו ואמו, יכוון לקיים מצוות כיבוד הורים, וכשמנשק ידי אמו, יכוון שיש סוד בדבר.

* בקשי בלחש לפני הקידוש על בניך ובנותיך, שילכו בדרך ה'. שעת הקידוש בליל שבת היא עת רצון לקיבול תפילות.

* הקפידי להניח מלח על השולחן בכל שלוש הסעודות - הוא מסלק המזיקים וממתק את הדינים.

* חקל תפוחין קדישין - סגולה נפלאה לפרנסה ולזרע של קיימא לאכול תפוח בליל שבת (רבנו האר"י, המגיד מקוזניץ, חידושי הרי"ם, כף החיים). "תפחים" אותיות "פתחים", "תפוח" אותיות "פותח" – פותח את ידך.

* כל לעיסה ולעיסה שאת אוכלת בשבת בשמחה, הרי זה מכפר כקורבנות ומוריד לך שפע וטובה למשך כל ימות השבוע, ונחשב לך לכמה תעניות, והיא תיקון לנפש, רוח ונשמה (עצה ותושיה).

* ישנה הבטחה גדולה מהרב חיד"א, שאם אדם נקלע חלילה לצרה כלשהי, וכשמגיע יום השבת הוא מסיח דעתו ממנה ולא חושב עליה כלל ביום השבת - זוכה ורואה ישועות!

סגולות נוספות וקונטרס שבת מיוחד תמצאי בסידור שירת חיי.

תגיות:סגולותהרבנית חגית שירהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה