חדשות בארץ

שטרות כסף עם DNA וכתמי דם: כך נלכדו המחבלים סמוך לעיר אלעד

בצה"ל מסרו פרטים חדשים על המצוד אחר המחבלים מהפיגוע באלעד, שנלכדו סמוך לעיר: "הבחנו שגוש העשבים זז בקצב של נשימה. התקרבנו אל השיח והפתענו את המחבלים"

  • ז' אייר התשפ"ב
(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

סגן י', סגן מפקד פלגה ביחידת מגלן, סיפר היום (ראשון) על המצוד אחרי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד וכיצד הצליחו הכוחות לאתרם סמוך לעיר.

"היחידה קפצה לזירת הפיגוע ממש ברגע שקיבלנו את הדיווח", אמר סגן י'. "היינו מהכוחות הראשונים בגזרה. סרקנו עם עוד הרבה מאוד יחידות בצבא, בשב"כ ובמשטרה ימים כלילות. עבדנו מאוד קשה".

"הבוקר, כחלק מהסריקות, הבחנו באיזה שהוא שיח שגוש עשבים שמתחתיו זז בקצב של נשימה. התקרבנו אל השיח, והפתענו את המחבלים. הם היו בהלם טוטאלי. אני גאה להיות חלק מהיחידה ולעמוד בכל משימה שנותנים לנו".

גורם בכיר בצה"ל אמר לכתבים, כי זירת הפיגוע באלעד הייתה אחת הזירות הקשות אותן ראה במשך קרוב ל-30 שנות שירות בצבא: "מהרגע שקיבלנו את הדיווח, פתחנו חמ"ל משותף עם כל כוחות הביטחון בנחשונים. כל כמה שעות, לאורך ארבעת ימי החיפושים, ביצענו יחד עם משטרת ישראל והשב"כ הערכות מצב שוטפות. באמצעות מספר ממצאים, ביניהם שטרות של כסף עליהם היה ה-DNA של המחבלים וכתמי דם, הגיעו הכוחות למקום המדויק בו נמצאו המחבלים".

כ-800 לוחמים מיחידות שונות – בהן מגלן, אגוז ודובדבן, יחידת מרעול, יחידת הרחפנים ויחידות מיוחדות נוספות – וכן אנשי שב"כ ומשטרה, נטלו חלק במצוד אחרי המחבלים, שאותרו ביער נחשונים, כ-500 מטר מהעיר אלעד.

תגיות:אלעדצה"לפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה