חדשות בארץ

זלנסקי לבנט: "ברכות לרגל יום העצמאות ה-74"

נשיא אוקראינה זלנסקי וראש ממשלת ישראל בנט שוחחו ביניהם. במהלך הדברים תקף זלנסקי את דבריו האנטישמיים של לברוב, ובירך את בנט לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל

  • ד' אייר התשפ"ב
(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)
אא

נשיא אוקראינה זלנסקי וראש ממשלת ישראל בנט שוחחו אמש (רביעי), זאת לאחר תקופה ארוכה בה החליט בנט להוריד פרופיל ולוותר על ניסיונות התיווך בין רוסיה לאוקראינה.

במהלך השיחה בירך זלנסקי את בנט לרגל יום העצמאות ה-74. השניים שוחחו גם על דבריו האנטישמיים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר כי "לאדולף היטלר היה דם יהודי". במהלך השיחה תקף זלנסקי את דבריו של לברוב, וכינה אותם "שערורייתיים ובלתי מתקבלים על הדעת". אחרי שיחתו עם בנט אמר נשיא אוקראינה לרשת FOX האמריקנית ואמר כי "הרוסים עוקבים אחר הרעיון של גבלס".

לאחר השיחה, פרסם זלנסקי הודעה, בה נאמר כי "נשיא אוקראינה בירך את ראש ממשלת ישראל לרגל יום העצמאות ה-74, שנחגג היום, וכן הודיע לו על התמודדות צבאו עם התוקפנות הרוסית ועל המצב הקריטי במריופול, העיר שנצורה ע"י הרוסים עם אלפי אוקראינים הכלואים בה בעל כורחם".

כזכור, מתיחות דיפלומטית שוררת בין ישראל לרוסיה, והחשש הוא שהדבר יוביל למשבר ביחסי שתי המדינות. כזכור, לאחר דבריו של לברוב, הגיב שר החוץ יאיר לפיד: "אני מציע ללברוב לקרוא ספר היסטוריה. ממשלת רוסיה צריכה להתנצל בפני היהודים והניצולים. הדברים הם בלתי נסלחים, היהודים לא רצחו את עצמם בשואה". בתגובה, מוסקבה הגבירה את ההתקפות האנטישמיות, ומסרה: "לפיד מתעלם מהמגפה של הריסת אנדרטאות לזכר חסידי אומות העולם האמיתיים - חיילי הצבא האדום שעצרו את השואה והצילו את העם היהודי. כמה פעמים משרד החוץ הישראלי זימן את שגרירי פולין, בולגריה והמדינות הבלטיות כדי להביע בפניהם מחאה?!".

ובינתיים, באוקראינה חוששים שבלארוס תיגרר למלחמה, לאחר שאתמול פתח צבא בלארוס בתרגיל גדול. יש להבין שבלארוס היא בעלת ברית קרובה מאוד של ולדימיר פוטין, וכי הרודן הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו חש מחוייבות גדולה לפוטין. גורמים בקייב ובמערב מזהירים כבר שבועות כי בלארוס עלולה להצטרף בקרוב למלחמה הזו.

בימים האחרונים השלימה רוסיה את כיבושה של עיר הנמל מריופול, זאת לאחר חודשיים של הפצצות והפגזות, שבהן נהרגו אלפי תושבים, ולטענתם של האוקראינים אף עשרות אלפים. יותר מ-100 בני אדם חולצו ממפעל הפלדה, בו היו לכודים בבונקרים התת-קרקעיים במשך למעלה מחודשיים.

תגיות:נפתלי בנטוולדימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה