חדשות בארץ

מהומות בהר הבית: הערבים מתפרעים במסגד אל-אקצא

הר הבית נפתח, לצערנו, לעליית יהודים. הערבים מתפרעים בתוך מסגד אל-אקצא ומחוצה לו

  • ד' אייר התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הר הבית, המקום הקדוש ביותר, נפתח הבוקר (חמישי) למרבה הכאב לעליית יהודים, זאת לאחר 14 ימים בהם ההר היה סגור ליהודים.

הערבים זועמים. עשרות צעירים מתבצרים כעת בתוך המסגד, ומיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון. במקום נשמעות קריאות "ברוח, בדם נפדה את אל-אקצא". הפלסטינים מדווחים כי כוחות הביטחון השליכו גז מדמיע לעבר מתפרעים ערבים בהר הבית.

מהמשטרה נמסר כי עשרות מפירי סדר פתחו בקריאות הסתה ויידו אבנים וחפצים אחרים לעבר הכוח בהר הבית. המתפרעים נהדפו ונכנסו למסגד, ומשם החלו להשליך חפצים "תוך גרימת נזק למסגד וחילולו", לשון הודעת המשטרה.

מתפרעים ערבים זרקו כיסאות וחפצים מהמסגד לעבר כוחות הביטחון. תמונה מן המסגד מצביעה על הרס וזכוכיות מנופצות. המתפרעים מאשימים את כוחות הביטחון בכך שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. המשטרה, מצידה, טוענת שהמתפרעים מחוללים הרס למסגד.

הפורעים אף הציבו במסגד רמקול, וממנו נשמעים דבריו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שאמר לפני מספר ימים שאסור שתחזור התמונה שבה שוטרים נכנסים למסגד אל-אקצא. השוטרים אכן לא נכנסים פנימה, ורק עומדים בפתח המסגד ומנסים לפנות אותו.

העימותים מגיעים יממה אחרי איומיהם של ארגוני הטרור על כך שאם תתאפשר עליית יהודים להר הבית, הדבר יוביל להסלמה. בחמאס הגדירו את ההחלטה הישראלית "משחק באש".

הג'יהאד האיסלאמי הצטרף אף הוא לאיומים ומסר: "לא נהסס להגן על אל-אקצא ועל ירושלים. אנחנו קוראים להגיע לאל-אקצא ולהתעמת עם המתנחלים שמטרתם לחלק את המסגד במרחב ובזמן".

גם הווקף קרא לפלסטינים והורה להם שלא לאפשר את הנפת דגלי ישראל במתחם ההר היום.

חשוב לציין כי עלייה להר הבית כרוכה בחשש כבד לאיסור כרת, כאשר נכנסים בטומאה למתחם הקדוש. פסק הלכה שפורסם על ידי גדולי ישראל הדגיש את איסור עליית יהודים להר הבית: "אנו מזהירים ונמנעים מלהיכנס בכל שטח הר הבית כולו פן ניכשל חס וחלילה באיסור חמור בפגיעה בטהרת המקום הקדוש הזה. זאת ועוד, ברבות הימים נעלם מאיתנו המקום המדויק של המקדש, וכל הנכנס אל שטח הר הבית עלול להיכנס מבלי יודעים אל מקום המקדש וקודש הקודשים, ואז ייכשלו חלילה באיסור חמור של כרת". להרחבה, לחצו כאן.

הרב זמיר כהן על נושא העלייה להר הבית:

 

תגיות:הר הביתמהומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה