חדשות בארץ

בושה: חברי הקואליציה בטקס יום הזיכרון הפלסטיני

חמישה חברי כנסת, החברים בקואליציה, השתתפו בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני. "אי אפשר ערב אחד בשנה לכבד את הנופלים, החללים והמשפחות השכולות?", תהה מגיש הטלוויזיה חיים אתגר

  • ג' אייר התשפ"ב
(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

חברים בקואליציה השתתפו אמש (שלישי) ביום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, שנערך זו השנה ה-17 ברציפות, ביוזמת גורמי שמאל קיצוניים.

בטקס השתתפו משפחות של הרוגים פלסטיניים, ומספר לא מבוטל של חברי כנסת מהשמאל החברים בקואליציה, ביניהם: מוסי רז, מיכל רוזין, וגבי לסקי ממרצ. איבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה, עופר כסיף מהרשימה המשותפת, וכן הח"כית לשעבר זהבה גלאון.

מחוץ לטקס הפגינו פעילי ימין. גם פוליטיקאים ואנשי תקשורת הביעו את מחאתם אודות האירוע ומשתתפיו.

מגיש הטלוויזיה, חיים אתגר, כתב: "נניח ויש ישראלים שרוצים לקיים יום זיכרון לפלסטינים. זכותם. אני לא מתחבר ולא מבין, אבל זו זכותם. אבל מה שאני פשוט לא מבין הוא מדוע דחוף לעשות את יום הזיכרון הפלסטיני דווקא בערב היחיד בשנה שמוקדש לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה? אי אפשר ערב אחד בשנה לכבד את הנופלים, החללים והמשפחות השכולות? למה להקטין ולצמצם את השכול והאובדן שלנו ולהצמיד אותו למשהו אחר, ללאום אחר? עוד יותר מאכזב שחברת כנסת ממפלגת העבודה, מפלגת שאמורה להיות ציונית והיא חלק מהממשלה, בוחרת לפעול כך ביום החשוב הזה".

חנוך דאום, עיתונאי וקומיקאי ישראל, סיפר בעמוד הפייסבוק שלו כי סירב להזמנה של מארגני הטקס. הוא העלה צילום מסך מההזמנה שקיבל מהמארגנים: "השנה יתקיים טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני המשותף של לוחמים לשלום ברובו באינטרנט, ויש לנו מספר מוגבל של עיתונאים שיכולים להגיע באופן פיזי לטקס. אם תרצה לחוות את הטקס הזה באמת, בהשתתפות משפחות שכולות משני הצדדים. לראות מה גורם להן להגיע לטקס הזה שהיה מאוד שנוי במחלוקת. נשמח מאוד אם תגיע", נכתב במסרון.

העיתונאי השיב במסרון חריף: "אני לא ממש מקבל את המושג משפחות שכולות משני הצדדים אם יש שם משפחות מחבלים, וגם אם אין - אני חושב שלקיים את היום הזה דווקא בתאריך של יום הזיכרון לחיילים זה אצבע בעין של החברה הישראלית".

"עצוב בעיני שצריך בכלל להסביר את זה: אם לוחם צה"ל נהרג בקרב עם מחבלים שהיו בדרך לפיגוע, משפחתו היא משפחה שכולה, אבל המשפחה של המחבלים היא משפחה של מחבלים", הבהיר דאום.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, התייחס אף הוא לטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני: "טקס האזכרות של מוסי רז ואיבתיסאם מרעאנה שחולמת להשמיד את זיכרון יעקב, זה טקס זיכרון לזכר מחבלים שניסו לרצוח חיילים. הבעיה שבית המשפט העליון מאפשר לאנשים כמו רז ויאיר גולן שמשווה את החיילים לנאצים להתמודד בבחירות לכנסת ויורק בפרצוף של המשפחות השכולות".

תגיות:יום הזיכרוןהפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה