חדשות בארץ

למרות הצנזורה: עמר בר לב חשף פרט אסור לפרסום

השר לביטחון פנים עמר בר לב חשף פרט שהצנזורה הצבאית הטילה עליו איפול בעשרות השנים האחרונות, על מנת למנוע את דליפת האירוע

  • ב' אייר התשפ"ב
עמר בר לב (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)עמר בר לב (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים עמר בר לב חשף פרט שהצנזורה הצבאית אסרה לפרסם: הבוקר (שלישי) התראיין בר לב לכאן רשת ב', וציין בשידור חי פרטים על נסיבות נפילתו של לוחם סיירת מטכ"ל ברק שרעבי הי"ד לפני 38 שנה.

עד היום חל על האירוע איפול מוחלט, והותר לכתוב כי שרעבי הי"ד נפל בשל תקלה מבצעית. בר לב, שדיבר על הנופלים במלחמות ישראל, הזכיר גם אותו ואמר כי הוא נפל עמוק בתוך שטח סוריה, כשבר לב שירת כמפקד סיירת מטכ"ל.

במשך שנים נאסר פרסומו של כל פרט על המבצע שנחשב לנקודת תפנית בחיי הסיירת. באופן חריג, עד היום נוכחים בכל ראיון של המשפחה נציגים של סיירת מטכ"ל, כדי למנוע את דליפת האירוע.

הצנזורה ביקשה בהתחלה להוריד את הפרט, אבל אחרי שהוא כבר רץ בכל הרשתות היא נכנעה והתירה את הפרסום על כך שסמ"ר ברק שרעבי נפל בסוריה ב-1984. מטעמו של השר בר לב לא נמסרה תגובה.

במהלך הראיון נשאל בר לב אודות דברים שאמר חבר מפלגתו השר נחמן שי, שטען כי "יצאנו בשלום מחודש הרמאדן". השר הפתיע באמירה ש"בחודש האחרון לא היו נרצחים, בחודש שלפניו היו פיגועים קשים והמשטרה מצאה את עצמה חוצצת בגופה בין אותם טרוריסטים לאזרחי המדינה".

"אני חושב שמשטרת ישראל פעלה בתבונה בגמישות רבה מאוד בסיטואציה המאוד רגישה הזאת של חודש הרמדאן, כשהיה גם פסח ופסחא של הנוצרים. ואני חושב שזה לא מובן מאליו. לצערנו, לפני שנה לא הייתה פעולה כזאת ודרדרו אותנו למבצע שאף אחד בישראל לא רצה אותו.

"אנחנו עם 15 נרצחים בחודש הרמדאן ואנחנו עם מאות ואלפי נרצחים לאורך השנים מקום המדינה ועד היום. בחודש האחרון לא היו נרצחים, ובחודש הקודם היו פיגועים קשים. המשטרה מצאה את עצמה חוצצת בגופה", אמר בר לב.

השר בר לב הוסיף ואמר בראיון שעורר סערה כי הוא תומך בקיום טקס זיכרון משותף לישראלים ולפלסטינים - אך לא בערב יום הזיכרון. כשנשאל על כך, בעקבות השתתפותה של חברת מפלגתו אבתיסאם מראענה, אמר כי "יש מקום לטקס כזה", והוסיף: "באופן אינטואיטיבי לא נראה לי שזה נכון בערב הזה לעשות טקס כזה או אירוע כזה. זה לא במקום. זו ההרגשה שלי".

מלשכתו של בר לב נמסר בהמשך כי הוא טעה בנוגע לאמירתו על כך שלא היו נרצחים בחודש האחרון, והוא מצר על כך.

תגיות:סיירת מטכ"לפיגועי טרורעמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה