פעילות הידברות

יוזמה חדשנית: "ראינו את הצורך הגדול, והחלטנו להקים מדרשה ייחודית לבנות"

בעקבות הצורך הגדול ולאור פניות מכל רחבי הארץ – הוחלט בהידברות להקים מדרשה לבנות תחת ניהולו של הרה"ג זמיר כהן. בשיחה מרגשת מספרת המנהלת הרוחנית – הרבנית בת שבע כהן, על הפרויקט ועל חלומה הגדול: לקרב כמה שיותר בנות לאביהן שבשמיים

אא

הבשורה על המדרשה החדשה מבית הידברות שעומדת לקום בקרוב, מכה גלים. מדובר במדרשה שפונה לבנות שמעוניינות להתחזק ולהתקרב לחיים של תורה ומצוות, באווירה מתאימה ומרוממת, כאשר בנשיאות ובהכוונת המדרשה תעמוד אשת הרה"ג זמיר כהן.

הרבנית בת שבע כהן, המנהלת הרוחנית של המדרשה (כלתו של הרה"ג זמיר כהן), מציינת כי היא עצמה מגיעה ממשפחה שעסקה מאז ומעולם בקירוב רחוקים. "בבית אבי, הרב אליהו בר שלום שליט"א, רבה הראשי של בת ים, הושרש בנו תמיד הרצון והרגשת השליחות שיש בזיכוי הרבים", היא מספרת. "זה היה דבר שממש גדלנו עליו, כמעט לא זכורות לי שבתות בהן לא אירחנו בסעודות השבת בנות ממדרשות.

"ככל שהתבגרתי", מוסיפה הרבנית, "כך נוצר קשר חזק ביני לבין הבנות המתקרבות, היינו משוחחות לעתים קרובות ובכל פעם מחדש נדהמתי לראות כמה השפעה יש למדרשה בה הן למדו על חייהן. הן היו מספרות לי סיפורים מהווי החיים במדרשה, משתפות אותי בתובנות משיעורים ובשיחות ששמעו. עם הזמן הפנמתי עד כמה שהמדרשה לא רק מהווה מסגרת, אלא היא זו שמכתיבה את הכיוון אליו תמשיך הבחורה במשך כל חייה, איך ייראה הבית שלה ואיך יתחנכו ילדיה. כבר אז חשבתי שהשליחות הגדולה ביותר עבורי היא להיות שותפה בהקמת מדרשה חזקה שתעניק לבנות את הליווי הכי נכון ומדויק".

אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

 

מדרשה בשביל הנשמה

בימים אלו עובדת הרבנית כהן על הגשמת החלום, כאשר היא מתעתדת לעמוד בראש 'מדרשת אלישבע', תחת ניהולו של חמיה – הגאון רבי זמיר כהן.

"האמת היא שהמחשבה על פתיחת המדרשה הגיעה בעקבות ימי הקורונה", היא מגלה, "ימי ההסגר והבידודים נתנו הזדמנות נדירה לבנות רבות לעצור לרגע את מרוצת החיים ולחשוב על החיים עצמם. האם באמת טוב להן, והאם הן עושות את מה שהן חושבות שנכון לעשות? המחשבה וההתבוננות הביאו לכך שבנות רבות התחברו לשיעורים ולהרצאות, אך נתקלו בבעיה כאשר רצו להביא זאת לידי מעשה, שכן קיים מחסור במקומות איכותיים בהם בנות יכולות להתחזק ולהתעלות ברוחניות. בעיקר חסרים מקומות לימוד שכוללים גם תנאי מגורים, ודווקא הם חשובים יותר מכל, שכן ישנו הבדל גדול בין להיות שותפה בשיעור תורה, לבין לחיות בתוך קבוצה איכותית שהתגבשה כולה לאותה מטרה נשגבה - להעניק לנשמה מזון אמתי ולתת תשובות על חידת החיים. מובן שחלק גדול מההתעלות והסיפוק הרוחני נעשה דווקא באופן זה".

הרבנית כהן מדגישה כי אחד הדברים שהם עומדים להקפיד עליהם במדרשה הוא להביא לבנות שיעורים כמה שיותר איכותיים, וכל זאת לצד ימי פעילות וערבי גיבוש.  "טרחנו להשיג את מיטב הרבנים והרבניות", היא מסבירה, "ולאחר שהגדרנו לעצמנו את הנושאים החשובים בהם אנו רוצים לעסוק, חיפשנו לכל נושא רב או רבנית שמומחים בו באופן מיוחד, כגון יסודות היהדות, אמונה ובטחון בה', הקמת בית יהודי והשקפה, עבודת ה', הלכות לפי סדר היום – שבת, חגים וכו'".

לדבריה, על פי התכנית – בשעות הבוקר יצאו הבנות לעבודה, כאשר המדרשה תסייע למעוניינות במציאת עבודה באזור. "אבל עיקר פעילות המדרשה יהיה בשעות הערב המוקדמות, לאחר ארוחת צהריים ומנוחה. השיעורים יימשכו עד לשעה עשר בלילה, כשלאחר מכן יינתן ייעוץ אישי למעוניינות על ידי רבניות המדרשה, ומעל הכל כמובן על ידי חמי שלקח את הפרויקט תחת ניהולו הקרוב, והוא זה שילווה אותו כל הזמן, ימסור שיעורים במדרשה על בסיס שבועי וייתן הכוונה לבנות. גם חמותי הרבנית שתחיה לאורך ימים ושנים טובות, נשיאת המדרשה, תכוון ותנחה את המדרשה, ותיתן יעוץ והדרכה לבנות המדרשה".

 

התעניינות אדירה

למעשה, הפעם הראשונה בה פורסם על הקמת המדרשה הייתה בכנס המיוחד שאורגן מטעם הידברות בבנייני האומה בחול המועד פסח. במהלך הכנס עלה הגאון הרב זמיר על הבמה, דיבר על המעלות שיש לנשים היהודיות, והרחיב על גדולתן של הנשים מהתנ"ך. לאחר מכן הוא המשיך והדגיש שהאחריות של הנשים מלווה אותן עד היום, והן אלו שלמעשה בונות את הבית שלהן ומהוות צינור כדי להעביר את המשך התורה ושושלת הדורות. מכאן הוא כבר המשיך לדבר על 'מדרשת אלישבע' שעומדת לקום בקרוב ולהעניק מענה בעיקר לבנות שעדיין אינן שומרות תורה ומצוות, וכן לבנות מבתים דתיים ומסורתיים שרוצות להכיר את היהדות לעומק ולקבל סיפוק רוחני.

הרבנית כהן מעידה כי מאז סיום הכנס מגיע אליהם זרם בלתי פוסק של פניות. "הבנות, כפי שהתרשמתי, הן כאלו שברוך ה' מצליחות בעבודה, בלימודים ובחברה, אך בכל זאת מרגישות בסופו של יום חוסר סיפוק ותחושת רעב למשהו אחר. כל אחת בדרכה שלה הבינה וגילתה שזה מגיע מתוך רצון של הנשמה לרוחניות, ממש כנבואת הנביא 'הנה ימים באים... לא רעב ללחם ולא צמא למים, כי אם לשמע את דברי ה'...' זו בדיוק ההרגשה של בנות רבות. הן חשות שהעולם לא מספק אותן ולא משביע את התשוקה העצומה של הנשמה היהודית לקרבה לקב"ה ולתורתו".

אחת הפניות שריגשה את הרבנית כהן במיוחד הגיעה מבחורה שסיפרה לה שהיא כבר מנסה להתקרב במשך תקופה ארוכה, אך לא ידעה איך לעשות זאת, והיא פשוט התפללה לקב"ה במילותיה שלה וביקשה שייתן לה סימן. היא הגיעה לבנייני האומה וכששמעה על פתיחת המדרשה, הרגישה שזה בדיוק האיתות שניתן לה משמיים.

באופן אישי מציינת הרבנית שמרגש אותה מאוד לראות בתוך זמן קצר כל כך הרבה בנות שהחליטו לעצור את מרוצת החיים, להציב תמרור עצור, ופשוט להתקרב לקב"ה, ללמוד על היהדות ולקבל סיפוק רוחני אדיר.

כבר עכשיו, ערב פתיחת המדרשה, יש לה גם תכניות להמשך: "אני שואפת להתרחב וללוות עוד ועוד בנות שרוצות להתקרב לאבא שבשמיים. בכל סיום שיחה עם בת שמבקשת להירשם אני רואה בעיני רוחי בת של מלך ששבה לביתו של אביה אחרי שנים בהן הוא ציפה וחיכה לראותה. איך שהמלך מתרגש וזולגות דמעות שמחה מעיניו... כל בת היא בת יחידה של אבינו שבשמיים, ואבא יושב ומצפה – מתי היא תקיש על דלתות ביתו ותשאל מה רצונו? הוא בוודאי יקבל אותה באהבה ובשמחה אין קץ".

לרישום למדרשה: rishum6865@gmail.com

תגיות:בעלות תשובהמדרשה לבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה