עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה גורם לברזל להחליד?

איך עובד מייבש ידיים, מהו הזרע הגדול בעולם, ואיזו חיה עורפת ראשים? 5 עובדות שלא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הידעתם מה גורם לברזל להחליד? כאשר מוצרי ברזל פשוטים נשארים בחוץ במשך זמן מה, הם מחלידים. הסיבה היא שהאוויר רווי בחמצן ואדי מים. כשהברזל חשוף לאוויר, נוצר בו תהליך של חמצון – שהוא החלודה כאשר הסביבה עשירה במים. אגב, כמעט כל מתכת מחלידה, ולא רק ברזל – מלבד מתכות אצילות, כמו כסף, זהב ופלטינה.

הידעתם איך צבעיו של האריה מסייעים לו לאכול? האריה חי בעיקר במישורים של אפריקה. באזור זה, צבעו החום-צהוב משתלב היטב בחול ובצמחים, מה שמעניק לו אפשרות הסוואה. כך יכולות הלביאות לצוד בקלות ומבלי להתגלות.

הידעתם מהו הזרע הגדול בעולם? זהו הזרע של צמח קוקוס הים. משקלו של זרע קוקוס אחד מזן זה יכול להגיע עד למשקל של 18 ק"ג. הזרעים הללו נסחפים על גלי הים למרחקים של אלפי קילומטרים – וזו הסיבה לכך שעצי הקוקוס הללו נפוצים באיים מבודדים רבים.

הידעתם איך עובדים מייבשי הידיים? המתקנים לייבוש הידיים, שמצויים לעיתים קרובות בשירותים ציבוריים, מזרימים אוויר, בדרך כלל חם, שמייבש את הידיים בתוך 10-15 שניות. משב האוויר נוצר אוטומטית כאשר מכניסים פנימה את הידיים, בזכות חיישנים המכילים גופים פוטו-אלקטריים, המזהים שבירה של קרני אור. כאשר הידיים חוסמות את האור מהחיישנים – המכשיר מופעל.

הידעתם איזה בעל חיים עורף ראשים? החדף (חד+אף, נקרא כך בזכות אפו המחודד) הוא היונק הזעיר בעולם, משקלו מגיע עד ל-2 גרם בלבד, וגודלו הוא כ-5 ס"מ. החדף אוכל חיפושיות, וכדי שיוכל לאכול חיפושיות רבות בלי שהאחרות יברחו בזמן שיאכל את הראשונה, הוא נוגס תחילה בראשים של כל החיפושיות שסביבו. ללא מוח הן אינן יכולות לברוח, וכך הוא ממשיך לאכול את כולן בנחת.

תגיות:ברזלעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה