סלבס בהתחזקות

קובי פרץ ממשיך לקדש שם שמיים: "אהבת ישראל צריכה להיות כמו אהבת אחים"

מדי שבוע בשבוע, כמו שעון שוויצרי, קובי פרץ מפרסם דברי מתיקה על פרשת השבוע. לפניכם הדברים שפרסם בשבת האחרונה

אא

"שבת מברכין חודש איי'ר. בפרשת השבוע 'קדושים' אנו קוראים על מצוות "ואהבת לרעך כמוך" - ועל מצווה יקרה זו אמר רבי עקיבא: "זה כלל גדול בתורה".

הסבירו רבותינו: שמצווה זו היא היסוד לכל התורה כולה, וידועים דברי "בעל התניא" זצ"ל שאמר 'אהבת ישראל צריכה להיות כמו אהבת אחים, שהיא אהבה שאינה תלויה בשום דבר, לא משנה מי הוא ומה הוא...'. לאהבה זו מגיעים באמצעות זה שנבין שכולנו בני אב אחד, וכולנו מציאות אחת, לכן עלינו לאהוב אחד את השני ללא שום הבדל.

"וכתב הגאון רבי ישראל 'הבעל שם טוב' הקדוש זיע״א: 'כל אדם צריך לדעת שכדאי לו לחיות שמונים שנה בעולם הזה, ובלבד שיזכה לעשות אפילו רק פעם אחת חסד ליהודי אחר, ואפילו טובה קטנה, והיא תירשם בספר הזיכרונות לפני ה׳ יתברך".

ממשיך פרץ ומתאר מעשייה שהובאה על הצדיק ר' דוד מללוב, שפעם אחת חלה בנו במחלה קשה, ובני עירו התכנסו לאמירת תהילים בבית הכנסת. "ואכן לא עברו ימים והחולה נתרפא. והנה ראו כולם כי הרב לא שמח על החלמת בנו. ולכן שאלוהו: מדוע כבודו לא שמח?וענה להם הרב: אכן אני שמח על החלמת בני, אולם יש לי תחושת צער וכאב ביום כזה.

"בשעה שבני חלה, ראיתי בכם מסירות נפש בתפילות ובביקור חולים להחלמתו המהירה. אולם אני מיצר מקרב לב, מדוע אתם נוהגים כך רק כלפי בני, ואילו כשחולה 'סתם' אדם מישראל, מדוע אין מכנסים קהילות בבתי כנסיות לאמירת תהילים בעבורו? האם שכחנו את המצוה הגדולה: ״ואהבת לרעך כמוך״? על כן אשרי האדם הדואג ועושה חסד עם הזולת בכל עת, ״אשריו בעולם הזה, וטוב לו לחיי העולם הבא״. יהי רצון שבזכות אהבת חינם נזכה בקרוב לגאולה שלימה אמן", הוא מסכם. 

תגיות:קובי פרץאהבת ישראלחודש אייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה