חדשות בארץ

הרצוג: "קורא לסעודיה להצטרף להסכמי אברהם"

הנשיא יצחק הרצוג קורא לסעודיה לנרמל את יחסיה עם מדינת ישראל, ומציין שאינו נוטר טינה לנתניהו על ההפסד בבחירות 2015. "כאבתי את התוצאה הזו באופן אישי, אבל המשכתי הלאה"

  • א' אייר התשפ"ב
הרצוג (צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)הרצוג (צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90)
אא

הנשיא יצחק הרצוג קורא לסעודיה להצטרף להסכמי אברהם ולנרמל את יחסיה עם ישראל. "הסעודים צריכים להצטרף למשפחת הסכמי אברהם, ובהחלט אשמח להגיע בעתיד למפגש גלוי בסעודיה", אמר בראיון ל'ישראל היום'. עוד הוסיף הנשיא וציין כי "תהליך ההצטרפות לא תלוי רק בישראל, אלא גם בתהליכים הפנימיים בסעודיה וביחסי סעודיה־ארה"ב".

הרצוג התייחס גם למשבר הפוליטי בישראל ב-3 השנים האחרונות. "אי־יציבות משפיעה ישירות על איכות חיינו, על יוקר חיינו ועל חינוך ילדינו", אמר הנשיא. "אעשה הכל כדי לתרום ליציבות, לא בראייה פוליטית של מי יוביל, אלא בהבטחת תהליך פוליטי בריא".

במהלך הראיון נשאל הנשיא האם הוא נוטר טינה לנתניהו על כך שהפסיד בבחירות 2015. "הפרק הזה מאחוריי, סגרתי אותו בתוך בקבוק וזרקתי לים - במובן זה שאני לא נוטר טינה, ומבין שהיתה תוצאה לגיטימית שכיבדתי אותה", הבהיר הנשיא. "כאבתי את התוצאה הזו באופן אישי", הודה, "אבל המשכתי הלאה, גם אם מדי פעם מבליח לי משהו בתת־מודע. היום אני במקום אחר, גם בתפקוד הפוליטי. אני לא יכול להיות מחנאי".

הרצוג התייחס למעורבותו המדינית המשמעותית, שבאה לידי ביטוי בביקוריו האחרונים בטורקיה ובירדן. "באתי לתפקיד הנשיא עם מאגר קשרים מדיניים וניסיון מדיני עתיר, אז אני תורם אותו למערכת בתיאום מלא וברוח טובה. לדעתי, היתרון של כהונתי הוא בזרימה התודעתית התת־קרקעית, שעלתה על פני השטח, של השתלבות מדינת ישראל באזור", אמר, והדגיש: "ראש הממשלה ואני משתפים פעולה מצוין".

הנשיא תקף את ההסתה ברשתות החברתיות. "הרשתות מציגות מוצרים בלתי מסוננים ומאפשרות פרשנות מעוותת של המציאות. אנחנו, כאומת סטארט־אפ הכי מתוחכמת בעולם, חייבים לייצר פתרונות שיביאו את האמת לאמיתה לידיעת הציבור".

הרצוג הביע את דעתו כי השתלבות רע"מ בקואליציה לא היתה טעות. "זו שאלה פוליטית, אבל התהליך הטבעי של השתלבות גורמים מהחברה הערבית ליד שולחן מקבלי ההחלטות היה צפוי על ציר הזמן, וצריך לאפשר לשילוב הזה לקרות גם בצמרת. זה תהליך שקורה בכל האומות", אמר.

הנשיא הוסיף וסיפר על ההשראה שספג מסבו, הרב הראשי יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצוק"ל, ועל אהבת הספר והספרות שעוברת במשפחה זה דורות.

בגילוי לב תיאר הרצוג את יחסיו הקרובים עם אמו, אורה, שהלכה לעולמה השנה, ותיאר את תפילת "יזכור" הראשונה בלעדיה, בחג שביעי של פסח האחרון.

תגיות:יצחק הרצוגהסכמי אברהם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה