חדשות בארץ

האם רע"מ תחזור לקואליציה? בנט הסכים לחלק מהדרישות של עבאס

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס. השניים סיכמו כי רע"מ תחזור לקואליציה באופן הדרגתי, תמורת מענה על חלק מדרישותיה

  • ל' ניסן התשפ"ב
עבאס (צילום: פלאש 90)עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר מפלגת רע"מ ח"כ מנסור עבאס נפגשו היום (ראשון). השניים סיכמו על מתווה חזרת רע"מ לקואליציה באופן הדרגתי תמורת מענה על חלק מהדרישות של עבאס – כך דווח בחדשות 12.

בלשכת ראש הממשלה אישרו את דבר קיומה של הפגישה, אך סירבו לפרט את תוכנה ומסקנותיה.

בראיון שהעניק מנסור עבאס לחדשות 12, אמר כי מפלגתו לא מעוניינת בבחירות. "אנחנו כרגע מנהלים מגעים ומנסים למצוא פתרונות", אמר עבאס בראיון. "בינתיים לא הגענו למתווה שמסיים את האירוע שאנחנו נמצאים בו. מצד אחד, אנחנו לא מעוניינים בבחירות שלא יביאו שום דבר. מצד שני, אנחנו לא יכולים לחיות באי ודאות ולכן העדיפות שלנו - לקדם את הנושאים במסגרת הקואליציה הזו, ואני מקווה שעד סוף הפגרה נצליח להגיע להבנות".

"אנחנו נקטנו את הצעד הזה כדי שגם השותפים שלנו יבינו שזה הזמן לעשות עוד מאמץ", הוסיף עבאס. "הבעיה לא רק אצל איילת שקד. בכל משרד משרדי הממשלה שמנהלים דברים שקשורים לחברה הערבית יש דברים תקועים שצריך לקדם אותם. השגנו דברים, אבל אנחנו חייבים לעלות על הדרך הנכונה ולהאיץ את התהליך כולו".

כזכור, אתמול תקף מנהיג חמאס יחיא סינוואר את חברי רע"מ, ואת יו"ר המפלגה באופן אישי. "השותפות שלך בממשלה - בגידה, לפשע שלך אין כפרה", אמר.

סינוואר אמר כי מתן חגורת מגן לממשלת ישראל הפוגעת במסגד אל-אקצה היא פשע שלא ניתן לכפר עליו. "אסור לספק רשת ביטחון לכל ממשלה שתקבל החלטות שפוגעות במסגד אל-אקצא ומחלקות אותו זמנית ומרחבית. ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס. כשאדם ערבי אומר שהמדינה הזו היא יהודית, זו שפלות, והשתדלתי למצוא מילה נעימה. אדם ערבי שאומר כי המדינה הזו לא מדינת גזע – זו שפלות. מספיק".

בתוך כך, עבאס נפגש עם שר החוץ יאיר לפיד ודרש ממנו לסכם עם ירדן עם תיקון הסטטוס קוו בהר הבית כתנאי לחזרה לקואליציה. בדבריו אמר עבאס כי מפלגתו סומכת על ירדן לגבי ניסוח הדרישות - ואם התיקונים יבוצעו רע"מ תוכל לחזור ולקחת חלק בקואליציה הנוכחית.

תגיות:נפתלי בנטמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה