חדשות בארץ

בית הדין בהחלטה חסרת תקדים: "העיתונאי הסית נגד החרדים"

שנה אחרי שהוגשה תלונה נגד עיתונאי הארץ, אורי משגב, בשל מאמר מסית נגד הציבור החרדי, הודיע בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת כי יש להסיר את המאמר מהאתר, ואף נזף באתר ובכותב. אלעד צדיקוב, מנכ"ל אופק ישראל: "החלטה חסרת תקדים"

בעיגול: אלעד צדיקוב (צילום: מיכאל פטל / פלאש 90)בעיגול: אלעד צדיקוב (צילום: מיכאל פטל / פלאש 90)
אא

החלטה חסרת תקדים של בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת ניתנה בשבוע האחרון, ובה נקבע כי המאמר שפרסם העיתונאי אורי משגב מעיתון הארץ, הינו גזעני ומסית. הכתב ננזף על כך וכן גם העיתון, ובנוסף הוחלט כי יש להסיר את המאמר מאתר הארץ.

מדובר במאמר שנכתב לפני כשנה וחמישה חודשים והפך למפורסם ביותר. היה זה בשיאה של תקופת הקורונה, והכותרת שניתנה למאמר הייתה: "איפה השמאל שיצית אינתיפאדה חילונית?" בטור עצמו הכניס משגב ביטויים מסיתים כדוגמת: "החרדים מסוכנים כיום להווה ולעתיד של ישראל יותר מהטילים של חיזבאללה ומהגרעין האיראני". כן הוא טען כי "ישראל מוכת קורונה בעיקר בגלל החרדים", וגם: "הסגר הוא רק של החילונים, בירושלים, בני ברק, ביתר עילית ומודיעין עילית ממילא לא אוכפים אותו".

משגב המשיך וטען נגד החרדים: "במקום שהם יהיו אסירי תודה למדינה, הם מצפצפים עליה. ערכים כמו סולידריות, ערבות הדדית ואחריות לאומית לא מעסיקים אותם", ועוד ועוד.

בשיחה עם אלעד צדיקוב, מנכ"ל אופק ישראל, הוא מציין כי מיד אחרי פרסום המאמר, הוא הגיש עתירה יחד עם ארגון בצלמו נגד הכתב אורי משגב ועיתון הארץ.

"יש להבין שתלונות כאלו על אלימות מילולית נגד הציבור החרדי בדרך כלל אינן נענות בבית הדין לאתיקה, ולא מקבלות את התגובות המגיעות להם", מציין צדיקוב, "ולכן בהחלט הופתענו כשהפעם זה קרה. בין ההחלטות שקיבלה הוועדה הוחלט על מתן נזיפה לעיתון ולכתב, וכן נקבע כי על העיתון להסיר את הכתבה מהאתר (מה שאגב לא נעשה עד עתה. מ"א). כמו כן הוחלט כי עותק מההחלטה יופץ לכל אמצעי התקשורת ויפורסם בהם, וכן יפורסם עותק באתר מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, זאת על מנת לאפשר לגוף זה לבחון ולקבוע כיצד לנהוג בעיתון או בכתבי העיתון שעושים דין לעצמם.

"מבחינתנו מדובר כאן בהצלחה גדולה", אומר צדיקוב. "ברור לי שב'הארץ' מרגישים נבוכים מאוד מהסיפור הזה. אני מברך על החלטת בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת. זהו מסר חשוב ביותר כי הציבור החרדי אינו אסקופה נרמסת של התקשורת. הציבור החרדי הינו הציבור הגדול ביותר בישראל שמחזיק בעמלו את רוח ישראל, זהותה היהודית של מדינת ישראל, ותורם בעמלו בכל מרבדי החיים והעשייה - כולם. ראוי שהתקשורת תפנים ותדברר את הציבור וערכיו באופן מהימן, שתורם לחיבור, איחוד ואהבת ישראל, ולא תנצל את כוחה להופכם של דברים".

תגיות:אלעד צדיקובאורי משגבחרדיםהסתההתקשורת הישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה