חדשות בעולם

זלנסקי: 23 אלף חיילים רוסים נהרגו על אדמת אוקראינה

למעלה מ-23,000 חיילים מצבא רוסיה נהרגו באוקראינה – כך טוען הנשיא זלנסקי. כמו כן יותר מ-1,000 טנקים הושמדו

  • ל' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מלחמת רוסיה – אוקראינה נמשכת כבר מעל חודשיים, והלילה (בין מוצ"ש לראשון) טען נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כי מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה נהרגו על אדמת אוקראינה למעלה מ-23,000 חיילים רוסיים. עוד אמר זלנסקי כי יותר מ-1,000 טנקים וכ-200 מטוסים רוסים הושמדו. כמו כן הושמדו למעלה מ-2,500 משוריינים וכלי רכב צבאיים של רוסיה הושמדו במהלך המלחמה.

הנשיא האוקראיני ביקש להדגיש כי למרות האבידות הכבדות של רוסיה, לצבאו של פוטין יש מספיק ציוד צבאי כדי להמשיך את הלחימה נגד אוקראינה. זלנסקי הוסיף: "הכובשים עדיין לא מזהים את הכישלון הברור של הפעולות שלהם על אדמתנו".

במהלך הלילה שוחח זלנסקי עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שהבטיח לו שצרפת תחזק את תמיכתה הצבאית וההומניטרית באוקראינה.

אולנה זלנסקה, אשתו של נשיא אוקראינה, התראיינה לעיתון הפולני Rzeczpospolita וסיפרה שמאז פלשה רוסיה לאוקראינה היא לא ראתה את בעלה. "מאז 24 בפברואר, אני רואה את בעלי בדיוק כמוך - בטלוויזיה ובהקלטות הווידאו של נאומיו", אמרה. זלנסקה סיפרה ששני ילדיהם של בני הזוג, אולכסנדרה בת ה-17 וקריללו בת ה-9 נמצאים איתה, אך היא לא חשפה את מיקומם.

לדבריה, "המלחמה עם רוסיה לא שינתה את בעלה אלא רק חשפה לעולם את נחישותו, ואת העובדה שהוא אדם שאפשר לסמוך עליו".

אשת הנשיא מספרת שבתחילה לא רצתה שבעלה יתמודד על תפקיד הנשיא. היא ידעה שזו תהיה אחריות גדולה והמשפחה תהיה במוקד התקשורת.

זלנסקה האשימה את רוסיה בניסיון לבצע רצח עם נגד העם האוקראיני והביעה הזדהות עם יותר מ-11 מיליון אוקראינים שנאלצו לברוח מבתיהם. "הלוואי שיכולתי לחבק כל אחד מהם. אני מדמיינת את הדרך הקשה שעברו, בריחה ממרתפים או בונקרים במריופול, מהפגזות בחרקוב, מאזור קייב הכבושה, ואפילו מלביב או אודסה, שהיו תחת אש גם מטילים רוסיים", אמרה.

כשנשאלה האם יש לה מסר לאמהות, לנשות ולאחיות של חיילים רוסים. זלנסקה אמרה שלא, כי "במהלך החודשיים האלה, כאשר בניהם נהרגים באוקראינה כפושעים וכובשים, היה להם זמן להגדיר את עמדתם. מכיוון שאין הצהרה כזו - אם הארונות לא ישכנעו אותם שמשהו כאן לא בסדר - אז אין לי מה להגיד להם", אמרה.

תגיות:רוסיהאוקראינהחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה