חדשות בארץ

כך נעצרו המחבלים שרצחו את ויאצ’סלב גולב הי"ד בכניסה לאריאל

צה"ל מפרסם הבוקר תיעוד לאופן בו נתפסו המחבלים, שרצחו את ויאצ'סלב גולב הי"ד בליל שבת בכניסה לעיר אריאל

  • ל' ניסן התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל פרסם הבוקר (ראשון) את תיעוד מעצר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הרצחני בליל שבת בכניסה המערבית לעיר אריאל, ורצחו את המאבטח ויאצ'סלב גולב הי"ד.

המחבלים, יוסוף עאסי ויחיא מרעי, נעצרו בתום מצוד שנמשך כ-20 שעות. זמן קצר לאחר הפיגוע, השב"כ הצליח לאתר את זהות הנשיים ובתום מעקב שנמשך כיממה - כוחות ימ"מ ולוחמי צה"ל פשטו על בתיהם בכפר קראוות בני חסן. השניים נכנעו ונעצרו ללא התנגדות.

המחבלים נעצרו בשני בתים שונים ואין ביניהם קרבת משפחה, אך במערכת הביטחון חוששים שמדובר בהתארגנות לבצע פיגוע בחסות אחד מארגוני הטרור.

כוחות הביטחון מציינים כי יממה לפני ביצוע הפיגוע הרצחני, המחבלים תיצפתו על עמדת האבטחה בכניסה לאריאל, וזיהו את העמדה כנקודת תורפה, בעיקר בליל שבת.

קרוב לחצות לילה בליל שבת הגיעו המחבלים לעמדת השמירה ופתחו בירי, לאחר מכן הם ירדו מהרכב וירו למוות במאבטח מטווח אפס. השניים נמלטו מהזירה, ונתפסו רק לאחר 20 שעות, סמוך לצאת השבת, כאשר כוח של ימ"מ יחד עם לוחמי צה"ל נכנסו לכפר קראוות בני חסן ולכדו את השניים.

בארגון הטרור חמאס ברכו אמש על הפיגוע ואמרו: "אריאל נבנתה על אדמותינו הכבושות בסלפית. הפיגוע הזה ופעולות ההתנגדות המתמשכות מפיגים את אשליותיהם של אלה שחשבו שמעשיהם של המתנחלים ופשעיהם היומיומיים נגד עמנו, ארצנו ומקומותינו הקדושים יישארו ללא מחיר וללא תגובה מההתנגדות".

אמש התקיימה הפגנה של עשרות יהודים תושבי השומרון בסמוך לכניסה לכפר קראוות בני חסן. המפגינים קראו לממשלה לא להכיל את הטרור הערבי. ישי מרזל, אחד המארגנים, אמר: "איננו מוכנים לשבת בבית ולחכות לנרצח הבא. אנחנו קוראים לציבור לצאת לרחובות ולא לחכות לרצח הבא ולא לתת לממשלה להכיל את הטרור".

ראש עיריית אריאל אלי שבירו אמר הבוקר כי מבחינתו ימשיכו לעבוד עובדים פלסטינים באריאל. בשיחה לרדיו FM103 אמר: "האירוע מחייב אותנו לעשות תחקירים על מנת להביא לכך שרמת הביטחון תהיה גדולה יותר. נעשה את הכל על מנת לשפר. אני סומך על כוחות הביטחון שינחו אותנו. כל הייעוד של המחבלים זה ליצור בהלה ופחד, אנו לא שם".

תגיות:אריאלמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה