ספירת העומר

במה אפשר לזכות דווקא בימי ספירת העומר? זו תשובתו של הרב אדלשטיין

במה שונה חג השבועות מכל יתר החגים? מהי הארה הרוחנית של חג זה, וכיצד ניתן לזכות לה? מרן הרב גרשון אדלשטיין משיב

בעיגול: הרב גרשון אדלשטיין (צילום: אהרון קרוהן / פלאש 90)בעיגול: הרב גרשון אדלשטיין (צילום: אהרון קרוהן / פלאש 90)
אא

מרן הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, דיבר בשיחתו השבועית על ההשפעה הרוחנית לה ניתן לזכות בימים אלו של ספירת העומר, ועל התנאי כדי לקבלה, וכך אמר בשיחתו "כשיצאו ישראל ממצרים ידעו הם שהמטרה היא לקבל את התורה, וחיכו בכיליון עיניים מתי זה כבר יהיה, וספרו את הימים, שכל יום שעובר מתקרבים לקבלת התורה. הייתה השתוקקות גדולה מאד לקבלת התורה במעמד הר סיני, וזהו עניין הספירה שמתחיל ביום שני של פסח ונגמר בשבועות, שכלל ישראל ספרו את הימים שמתקרבים לקבלת התורה, ולכן גם אנחנו סופרים את הימים האלו, כי אנו מחכים לקבלת התורה.

הרב מביא עובדה מעניינת על הייחודיות שבחג השבועות לעומת שאר החגים, שמצביעה על המשמעות הרוחנית לקבלת ההשפעה של חג זה, והנה לשונו "ורואים עוד דבר מיוחד, שכל הימים הטובים הולכים לפי ימי החודש, כגון פסח שהוא בחמישה עשר בניסן, וראש השנה ב-א' תשרי, ויום כיפור ב-י' תשרי, וסוכות בחמישה עשר. כל החגים הולכים לפי התאריך, בתאריך קבוע בחודש, ואילו חג השבועות אינו כן, אלא הוא ביום החמישים לספירת העומר. היינו שחג השבועות לפעמים יוצא ב-ה' לחודש, ולפעמים ב-ו' או ב-ז', וזה תלוי האם חודשי ניסן ואייר מלאים או חסרים, או שאחד מלא ואחד חסר, ואינו תלוי בתאריך בחודש, אלא לפי החשבון של ספירת העומר, ביום החמישים.

"והיינו שחג השבועות הוא לפי ההכנה לקבלת התורה, הכנה של חמישים יום. ארבעים ותשע ימי ספירה וביום החמישים זה שבועות, ואין זה תלוי בימי החודש ולא החודש גורם, אלא הספירה וההכנה לתורה.

"והרי ידוע שכל השפעה רוחנית שהייתה בכלל ישראל, ההשפעה חוזרת כל שנה באותו הזמן. וכיוון שבימי הספירה הייתה השפעה של אהבת תורה, כל שנה בימים אלו גם כן חוזרת ההשפעה של אהבת תורה, וזה זמן שמסוגל לאהבת תורה עם השתוקקות גדולה לתורה.

וכיצד ניתן לזכות משמים להשפעה רוחנית של אהבת התורה? על כך משיב הרב אדלשטיין "כמובן אם עוסקים בתורה. ואם לא עוסקים - מפסידים את ההשפעה. אך על כל פנים הזמן מסוגל לכך. ומן השמים ירחמו עלינו שנזכה כולנו, כל כלל ישראל, להיות מוכנים עם כל המדרגות והזכויות להצלחה בתורה", מסיים הרב את דבריו.

איך מחנכים ילדים לאהבת תורה? מרן הרב גרשון אדלשטיין בתשובה מפתיעה. צפו:

 
מהי אהבת תורה אמיתית? ולמה זוכה מי שאוהב את התורה בכל ליבו? הרב חיים זאיד בשיחה מיוחדת על חיים של תורה:

 

תגיות:ספירת העומרהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה