סיפורים אישיים

בחורה עם הפרעות אכילה מודה על הניסיון: "היום אני אוכלת רק על פי תחושת רעב"

כוח האמונה, כך מסתבר, גדול מהכל. גם מהפחדים הגדולים ביותר: בחורה שמתמודדת עם הפרעות אכילה במשך כמה שנים, מודה על הניסיון הקשה וגם על ההצלחות הקטנות שבדרך

אא

כידוע, ניסיון של הפרעות אכילה זה אחד הניסיונות הכי קשים שיש, במיוחד לנשים (בשל הרצון להיראות רזה למשל).

נערה שמתמודדת עם ניסיון קשה של הפרעות אכילה מזה כמה שנים - שיתפה אותנו בפוסט מרגש במיוחד, שבו היא מספרת על הרגע שבו קיבלה החלטה טובה להרים עצמה מהניסיון, למרות הקושי. 

"אני בחורה צעירה, וזה כבר כמה שנים שאני סובלת מהפרעות אכילה", היא פותחת ומספרת על היסטוריה של אשפוזים בשל כך. "באשפוז האחרון שהיה לי, האמנתי שיש לי איזשהו סיכוי לצאת מזה, אבל זה היה קשה. הרופאים אמרו שאני חייבת לאכול תפריט קבוע מראש, וכששמעתי את זה חשבתי לעצמי שאין סיכוי, ושאני בחיים לא אצליח לאכול בלי תפריט".

אבל כוח האמונה, כך מסתבר, גדול מהכל. גם מהפחדים הגדולים ביותר. 

הבחורה (שהעדיפה להישאר בעילום שם) הבינה שהיא חייבת להרים את עצמה, ולעשות עבודה של חשיבה חיובית על עצמה. 

איך אפשר לאכול ללא תפריט ידוע מראש מבלי להתפתות לגלידות, המבורגר ועוד דברים משמינים שרק מי שסובל ממשיכה אליהם, יכול להבין? כוח הרצון חזק יותר מהכל, וכשמחזיקים בו בכל הכוח - בסוף מנצחים. 

למרות הקושי, היא עבדה על עצמה והשיגה את השינוי המחשבתי המבוקש, שלא איחר להביא איתו שינוי גם בתחושה. "ברוך השם, אחרי תקופה של עבודה עצמית, היום אני ללא תפריט, ואוכלת רק על פי תחושת רעב", היא אומרת ומבקשת להודות על דבר שרובנו, שוכחים להודות עליו: "לפעמים שוכחים להודות לבורא עולם על דברים שלכאורה נראים נורמליים, כמו אכילה ושתייה חופשית. רק מי שסובל מהפרעות אכילה יודע כמה זה קשה. יש כאלו שזה ממש ניסיון בשבילם, וזה נס בכל יום מחדש, כשהם מצליחים לאכול ולשתות מבלי שהאוכל והשתייה יהפכו לאויבים שלהם. תודה לאלוקים על הניסים שאני רואה", היא מסכמת. 

תגיות:ניסיוןתודהמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה