השואה

הגרמני חתך קטע מספר התורה, ולאחר 60 שנה התגלה פרט מצמרר

אביו של הגרמני חשף את סודו משנות השואה, והעביר לידי בנו פיסה שחתך מתוך קלף ספר התורה – מה שהתגלה שם מפתיע ומצמרר. הרב יצחק דוד גרוסמן בסיפור מדהים על השגחת השם

  • כ"ז ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, חשף בימים האחרונים סיפור מצמרר אודות מפקד נאצי, שהותיר לבנו את חגורת החוגר שלו. התעודה היתה עטופה בקלף של... ספר תורה.

מתברר כי בשנות החושך שפקדו את העם היהודי, קרע המפקד הנאצי חלק מתוך ספר התורה הקדוש, כדי להשתמש בעורו כדי לעטוף את חגורת החוגר שלו.

הרב גרוסמן מספר כי הוא קיבל טלפון מראש מועצת הגליל התחתון, מוטי דותן, שסיפר לו כי הגיע עם משלחת של ראשי ערים לגרמניה. במהלך הביקור ניגש אליו אחד מחברי הפרלמנט הגרמניים וביקש לשוחח עמו בפרטיות.

חבר הפרלמנט הגרמני סיפר לראש המועצה כי קיבל מאביו את תעודת החוגר שלו כשהיא עטופה ב"קלף של יהודים". הוא הביא אותה לדותן על מנת שיביאה לארץ. ראש המועצה החליט להעניק אותה לרב גרוסמן במטרה שישמור אותה באוצרותיו.

הרב גרוסמן פתח את הקלף הקדוש ונדהם: החלק מספר התורה אותו חתך המפקד הנאצי שלא ידע לשון הקודש – היה בספר דברים, בפרשת התוכחה ותיאור הקללות שיגיעו לעם ישראל במידה ולא ישמעו בקול ה'. "פתחתי מיד את הקלף בכדי לראות היכן אותו מפקד נאצי שלא ידע לקרוא לשון הקודש חתך. לתדהמתי זה היה בדיוק במקום בו התורה מדברת על התוכחות והקללות בספר דברים, מה יקרה כאשר אנחנו לא נעשה את רצון השם ולא נקשיב למצוותיו", מספר הרב גרוסמן.

אלו הפסוקים שהיו כתובים בחלק אותו קרע המפקד: "בַּסָּתֶר בְּמָצוֹר וּבְמָצוֹק אֲשֶׁר יָצִיק לְךָ אֹיִבְךָ בִּשְׁעָרֶיךָ. נח אִם לֹא תִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת הַכְּתוּבִים בַּסֵּפֶר הַזֶּה לְיִרְאָה אֶת הַשֵּׁם הַנִּכְבָּד וְהַנּוֹרָא הַזֶּה אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ. נט וְהִפְלָא יְהוָה אֶת מַכֹּתְךָ וְאֵת מַכּוֹת זַרְעֶךָ מַכּוֹת גְּדֹלוֹת וְנֶאֱמָנוֹת וָחֳלָיִם רָעִים וְנֶאֱמָנִים. ס וְהֵשִׁיב בְּךָ אֵת כָּל מַדְוֵה מִצְרַיִם אֲשֶׁר יָגֹרְתָּ מִפְּנֵיהֶם וְדָבְקוּ בָּךְ. סא גַּם כָּל חֳלִי וְכָל מַכָּה אֲשֶׁר לֹא כָתוּב בְּסֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֹּאת יַעְלֵם יְהוָה עָלֶיךָ עַד הִשָּׁמְדָךְ. סב וְנִשְׁאַרְתֶּם בִּמְתֵי מְעָט תַּחַת אֲשֶׁר הֱיִיתֶם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב כִּי לֹא שָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ".

תגיות:ספר תורההשואההרב יצחק דוד גרוסמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה