חדשות יהדות

הלך לעולמו הרב יצחק חקק ז"ל

הרב יצחק חקק ז"ל מסר את נפשו לקירוב רחוקים ולריבוי של תורה ותפילה ביישוב. על חייו ופעלו של הרב, וגם סיפור מיוחדת מחייו: מדוע סירב הרב לחתום על אישור טיסה לרמטכ"ל?

  • כ"ה ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביישוב אזור מבכים בימים אלה את פטירתו של הרב יצחק חקק ז"ל, שהלך לעולמו לפני יומיים, בכ"ג בניסן.

הרב חקק ז"ל היה ממחוללי מהפכת התשובה, בפרט ביישוב אזור בו התגורר בלמעלה מ-35 השנים האחרונות.

לכל אורך חייו קבע עיתים לתורה, שמר על ההלכה לכל פרטיה ודקדוקיה, נשא ונתן באמונה ובפרט בלטו אצלו אהבת התורה ויראת השמים שלו. בכל מקום אליו הגיע דאג להאהיב את התורה על הבריות ולקרב יהודים לאביהם שבשמים. במקום עבודתו בעבר דאג לייסד שיעורי תורה ומנייני תפילה. נועם דבריו משך אנשים רבים ללמוד ולשמור תורה מצות.

בצעירותו, כאשר שירת בצבא, היה בתפקיד שבמסגרתו אסור היה לטוס ללא חתימתו. פעם אחת רצה הרמטכ"ל לטוס בשמי הארץ עם משפחתו, אך הרב סירב לחתום על הטיסה. "מדוע אינך חותם?!", צעק עליו הרמטכ"ל בכעס כאשר לא קיבל את האישור, ותגובת הרב היתה: "לא מרשים לי". הרמטכ"ל התפלא, "מי לא מרשה לך?!". הרב ענה בביטחון וללא עוררין: "הוא!", והצביע כלפי שמים.

לפני כ-37 שנים, בשנת תשמ"ה, עבר הרב חקק ז"ל לגור ביישוב אזור – באותו זמן יישוב מרוחק לחלוטין מתורה ומצוות. שם החל הרב להפעיל מניינים בבית הכנסת, שיערי תורה ועוד.

באותה תקופה ניסו רבים למנוע ממנו את פעלו, להזיק למפעלי התורה שהקים ועוד, אך הוא לא נרתע, וגם כאשר לא יכול היה להפעיל בית כנסת או בית מדרש – פתח את ביתו לכל דורש, וערך בביתו הרצאות, שיערי תורה ופעילות קירוב, כאשר אשתו לצידו דאגה למלא את הבית במטעמים שקירבו את האנשים, ולקרב גם את הנשים.

במהלך הלוויה נשמעו אנשים רבים בוכים ומבקשים סליחה על קברו של הרב, על שהזיקו לו בעבר וניסו למנוע ממנו את פעילויותיו מלאות האהבה והקירוב.

בביתם אירחו הרב ז"ל ואשתו שתיבדל לחיים ארוכים, גם יתומים, אלמנות ואנשים שנזקקו לתמיכה מכל סוג. גם בממונו תמך ביתומים ובאלמנות, כאשר חלק גדול נעשה כמתן בסתר, וחלקו התגלה רק כעת, לאחר פטירתו.

מלבד כל הפעילות הזו היה הרב חקק ז"ל יו"ר דגל התורה וש"ס ביישוב אזור במשך תקופה, והשתמש במעמדו על מנת להרבות מקוואות ובתי כנסת ביישוב.

כל חייו היתה שאיפתו ללמוד תורה, ובשלב מסוים החליט לסגור את בית העסק שלו, ולהקדיש את זמנו ללימוד.

לפני כ-3 שנים עבר הרב חקק אירוע מוחי, וכך בשנותיו האחרונות היה משותק ברוב גופו ולא יכל לדבר. אשתו מסרה את נפשה לטיפול בו עד לפטירתו.

הרב חקק ז"ל זכה לדור ישרים יבורך, כאשר כל בניו ובנותיו הולכים בדרך התורה והמצוות, כפי שייחל כל חייו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

תגיות:פטירההרב יצחק חקק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה