חדשות בארץ

שב"כ סיכל ניסיון של הג’יהאד האסלאמי להקמת תשתית טרור ביהודה ושומרון

הותר לפרסום, כי שב"כ חשף וסיכל ניסיון של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה להקים תשתית טרור ביהודה ושומרון. בין העצורים נגדם הוגש כתב אישום בפרשה - אם לארבעה מאזור ג'נין, שסייעה בהעברות כספים, אמל"ח ותחמושת לפעילי הטרור ביהודה ושומרון

(צילום: Attia Muhammed/Flash90 )(צילום: Attia Muhammed/Flash90 )
אא

שירות הביטחון הכללי חשף וסיכל בחודשים האחרונים ניסיון של הגי'האד האסלאמי ברצועת עזה להקים תשתית טרור ביהודה ושומרון על מנת לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים, כך הותר היום (שני) לפרסום.

במסגרת הפרשיה, נעצרו על ידי שב"כ וצה"ל מספר פלסטינים תושבי ג'נין והכפרים הסובבים, שגויסו על ידי גורמי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לפעילות צבאית. מחקירותיהם בשב"כ עלה, כי הם גויסו ברשתות החברתיות על ידי אחמד נביל אחמד ג'ודה, פעיל של הג'יהאד האסלאמי המתגורר ברפיח שעוסק באיתור וגיוס של צעירים בשטח.

בין העצורים - יאסמין שעבאן, כבת 40 ואם לארבעה, תושבת הכפר ג'למה שליד ג'נין, פעילת הג'יהאד האסלאמי שריצתה בעבר עונש מאסר על רקע מעורבות בתכנון פיגוע התאבדות בהכוונת הרצועה. מהחקירה עלה, כי היא פעלה לתווך בין ג'ודה לבין חברי החוליות ביהודה ושומרון וסייעה להם בהעברות כספים, אמל"ח ותחמושת.

בשב"כ אמרו, כי מעצרה של שעבאן וחקירתה היוו גורם מפתח בסיכול תשתית הטרור. המידע שעלה בחקירה הוביל לזיהוי של גורמי הטרור ברצועת עזה שהכווינו את הניסיון להקמת התשתית. התברר, בין היתר, כי ג'ודה פעל מטעמו של ג'יהאד שאקר דיאב גנאם, בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועה המתגורר ברפיח.

החקירה הובילה למעצרם של כשבעה מגויסים מאזור יהודה ושומרון. אחד מחברי החוליות הוא מוחמד יאסין, תושב הכפר דיר אבו דעיף הסמוך לג'נין. מהחקירה עלה כי הוא גייס תחתיו אנשים נוספים מכפרו, שנעצרו גם הם. יאסין וחברי החוליה קיבלו חומרי הדרכה מרצועת עזה, וייצרו מטען חבלה איכותי דמוי רקטה שעימו תכננו לבצע פיגוע נגד חקלאים באזור.

ביום רביעי האחרון הוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון כתב אישום נגד שעבאן ויאסין, המייחס להם עבירות ביטחוניות חמורות. בנוסף, הוגשו לאחרונה כתבי אישום כנגד ארבעה חברי חוליה נוספים.

בהודעת שב"כ צוין כי "מדובר בסיכול חוליית טרור שפעלה באכוונה ישירה של פעילי ג'יהאד אסלאמי מרצועת עזה לטובת קידום פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות".

"בשנים האחרונות מזוהים צירי אכוונה בלתי פוסקים של כלל ארגוני הטרור ברצועת עזה, המנצלים פלסטינים תושבי יהודה ושומרון לקידום פעילות טרור. מדובר בפעילות שיטתית ורחבה שמניעים הארגונים, ובהם ארגון הג'יהאד האסלאמי, כדי לערער את היציבות בכלל האזור. שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל ימשיכו בפעילות הנחושה לאתר ולסכל כל פעילות טרור אשר מטרתה לפגוע בביטחון אזרחי ישראל".

תגיות:רצועת עזהשב"כיהודה ושומרוןטרורהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה