חדשות בארץ

ח"כ שיקלי חושף: "זו ההצעה שבנט נתן לי"

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מספר כי ראש הממשלה נפתלי בנט הציע לו תפקיד בכיר בתמורה לפרישתו מהכנסת

  • כ"ג ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיחי שיקלי חושף הבוקר (ראשון) כי קיבל הצעה מראש הממשלה נפתלי בנט לפיה הוא יפרוש מהכנסת ויקבל תפקיד בכיר מחוץ לכנסת.

בראיון שהעניק לרדיו 'קול חי', אמר שיקלי: "בנט הציע לי 'תיקח תפקיד משמעותי מחוץ לכנסת כי שנוכל להכניס עוד ח"כ שיעשה מה שאנחנו רוצים'. אמרתי שזה לא בא בחשבון. ראית דוגמא חיה לזה כשרינאווי זועבי ממרצ הצביעה פעם אחת נגד עמדת הקואליציה וזכתה להיות קונסולית בשנחאי. שנבין איך ממנים פה אנשים לתפקידים רגישים. הציעו לי עוד כל מיני דברים – תצביע איתנו פה ושם ולא נפריש אותך".

שיקלי, שצפוי להיות מוכרז מחר כ'פורש' בוועדת הכנסת, הוסיף והסביר שלא הוא הפורש האמיתי. "תכלית החוק היא למנוע מצב שנבחר ציבור לוקח את המנדט שבשמו הוא נבחר ועושה שינוי אידיאולוגי תמורת טובות הנאה", אמר, "לכן לכתחילה החוק הזה לא רלוונטי למקרה שלי, שדומה מאוד למקרה של מרב מיכאלי שסירבה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו בשונה מעמיר פרץ ואיציק שמולי. אבל בא ייעוץ משפטי והפך את תכלית החוק גם למשמעת סיעתית".

כזכור, שיקלי העביר לוועדת הכנסת מסמך ובו ציין 98 הבטחות של חברי מפלגת ימינה, ובראשם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד, שלטענתו הופרו במהלך מערכת הבחירות האחרונה ועד ליום הקמת הממשלה. במקביל, עתר שיקלי לבג"ץ על מנת שזה יוציא צו על תנאי שיחייב את ראש הממשלה בנט להגיע לדיון בוועדת הכנסת על הכרזתו כפורש.

נוסף על כך ביקש שיקלי מבית המשפט לדחות את השימוע שנקבע למחר ולתת לו שהות רבה יותר להתכונן אליו, לפחות 30 יום, ולאפשר לו לזמן עדים על מנת לתמוך בטיעוניו. בעתירה שהגיש טען שיקלי כי "בשיהוי נעדר כל הסבר ונימוק, לאחר שישנו שנת חורף ארוכה של כמעט שנה, פתאום החליטו המשיבים לזמן את העותר מייד, כאן ועכשיו, לדיון בבקשת הפרישה".

כמו כן, מפלגת רע"מ החליטה להחרים את הדיון על הכרזת ח"כ עמיחי שיקלי כפורש, ויו"ר סיעת רע"מ ווליד טאהא לא יגיע לדיון בוועדת הכנסת ביום שני, זאת כחלק מצעדי הקפאת חברות סיעתו בקואליציה ובפעילות הפרלמנטרית.

תגיות:ממשלהעמיחי שיקלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה