סיפורים קצרים

האלמנה ביקשה בקשה יוצאת דופן, אך בקשתה לא נענתה

שאלתי אותה על מה מגיע מזל טוב, והיא אמרה שבן שלה התארס. שאלה אותי: "אתה יודע מי השדכן?" אמרתי לה: "לא". אמרה לי: "אתה השדכן"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנה עמותה הנקראת 'רחשי לב'. בעל העמותה ומנהלה הרב ראובן גשייד שליט"א. הם בנו בבית הרפואה תל השומר דירות להורים של ילדים החולים במחלה הנוראה, ובזכות זה יכולים בני המשפחה לשהות בשבת באותם דירות. הם מספקים להם מזון ובכך עושים עמם חסד גדול שבני המשפחה יוכלו לשהות עם המאושפזים בשבת.

מספר הרב ראובן: יום אחד התקשרה אלי אישה שהתאלמנה מבעלה, אך נוספה צרה על צרתה שבתה חלתה במחלה הנוראה ואושפזה בתל השומר והיתה במצב ממש אנוש. היא ביקשה להיות בשבת בדירה לבד למרות שבדרך כלל אנו מאפשרים לעוד קרובי משפחה לשהות באותה דירה, כמובן לפי כל כללי הצניעות.

היא ביקשה בקשה יוצאת דופן, ואמרה שהיא זקוקה לפרטיות, מצבה קשה, היא בוכה הרבה והיא לא רוצה שאכניס עוד מישהו לדירה בשבת הזו.

אמרתי לה שאני אעשה מאמץ שהשבת לא ישהה איתה עוד מישהו.

סגרתי את הטלפון, ולאחר חצי שעה התקשרה בחורה ואמרה שהיא נמצאת בבית הרפואה ויש לה קרובת משפחה תלמידת סמינר, וביקשו ממנו לשהות עמה בבית הרפואה. אך המורה שלה חששה שהיא בחורת סמינר תשהה בכזה מקום שיש שם מחללי שבת ויש שם גם אנשים שלא מתנהגים לפי כללי הצניעות, המורה אמרה לה שתפנה אלי ואני אדאג לה לדירה ולאוכל כשר. אמרתי לה שכמובן שאדאג לה.

חשבתי לעצמי מה אעשה כעת, הרי אמרתי לאישה שזקוקה לפרטיות שאני אשתדל לאפשר לה לגור לבד. לא היתה לי ברירה, התקשרתי לאותה אישה ואמרתי לה שאת הדירות פה הקמנו כדי לדאוג לחולים, גם את צריכה לעזור לחולים לא רק אני אמור לדאוג להם, אני חייב לאפשר לעוד בחורה לגור בדירה. האלמנה אמרה לי: "אני לא מבינה אותך, אך זו זכותך המלאה, סך הכל זו הדירה שלך ולא שלי".

הבחורה שהתה עם האישה המבוגרת במהלך כל השבת. את האמת, חיכיתי לצלצול טלפון במוצאי שבת מהאישה האלמנה. פחדתי שהיא תצעק עלי, אך היא לא התקשרה.

אחרי שבועיים התקשרה אותה אישה אלמנה ואמרה לי בהתרגשות: "תודה רבה לך, הרב גשייד, מגיע לנו מזל טוב". שאלתי אותה על מה מגיע מזל טוב, והיא אמרה שבן שלה התארס. שאלה אותי: "אתה יודע מי השדכן?" אמרתי לה: "לא". אמרה לי: "אתה השדכן". שאלתי בפליאה: "איך בדיוק אני זכיתי להיות השדכן?"

אמרה לי: "שלחת לי בחורה. אני ישבתי לבכות, היא היתה בחורה כל כך אצילית, היא ניחמה אותי, דיברה כאלה דברי חכמה. התרשמתי כל כך ממנה ומיד חשבתי לעצמי שהיא מאוד מתאימה לבן שלי. יש לי בן מובחר ומבוקש מאוד ואני מקבלת הרבה הצעות לשידוך עבורו, הוא תלמיד חכם ובעל מידות אציליות. חשבתי לעצמי מה אני צריכה לחפש, הרי פה לפני נמצא בחורה כלילת המעלות, אצילית ומאוד איכותית. מיד דאגתי שיסדרו את השידוך ביניהם והיא התארסה עם בני".

אמר הרב ראובן גשייד: "כמה נפלאות דרכי ההשגחה. אני עשיתי חסד ולא היה לי קל, האלמנה נמצא בבית הרפואה בגלל צרה והשניה נמצאת בבית הרפואה בגלל צרה, אבל מה יוצא משם? ברוך השם, יצא זיווג, קם בית בישראל".

את הסיפור הנפלא הזה סיפר הרה"ג רבי גואל אלקריף שליט"א, והוא צופן בתוכו מסר חשוב: "אם השם לא נותן לך משהו, הוא לא אומר לך 'לא', אלא 'לך לכיוון אחר'".

מתוך הספר "24/7" של הרב צבי נקר.

תגיות:אלמנהסיפורים קצרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה