סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: האמת היא פשוטה - פוטין אינו המושיע של רוסיה

ומה לגבי העולם המוסלמי, שחלקים רחבים בו סבורים שאל אקצה בסכנה? אנחנו מגחכים לשמע הטיעונים האלה. ברור לנו שרק תחת שלטון יהודי, יכולים גם יהודים וגם מוסלמים ונוצרים לחיות בשלום באזור הזה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב קוק כתב שיציאת מצרים תהיה לנצח האביב של העולם כולו. כלומר, שהבשורה הזו של חג הפסח תשפיע לטובה על כל האנושות. יציאת מצרים אכן היוותה השראה למאבק לשוויון זכויות של שחורים מול לבנים, וגם לאסירי ציון מעבר למסך הברזל, אבל המהפכה לא הושלמה. הנה שתי דוגמאות לשקרים שעדיין מניעים כאן את העולם.

נתחיל ברוסיה. פוטין אכן מתנהג כפרעה מודרני, שליט שמונע מנתיניו אפילו גישה חופשית למידע, כדי שלא יידעו עד כמה הם משועבדים. זה כמעט בלתי נתפס, אבל מיליוני רוסים משוכנעים בתוקף בימים אלה שפוטין מנהל באוקראינה מבצע הכרחי, ובעצם מגן על העולם מפני הנאציזם האוקראיני. בערים הרחוקות ברוסיה ובכפרים הקטנים, אבל לא רק שם, אין לאנשים מושג אילו עוולות נעשות בשמם על אדמת אוקראינה. אין להם מושג גם מה מספר ההרוגים בצד הרוסי ומה כל העולם, חוץ מהם, חושב על מנהיג רוסיה. פוטין הורה הרי על סגירת עיתונים, על חסימת רשתות חברתיות וכמובן על מעצר של מתנגדים ומפגינים. גם ב-2022 אפשר לנהל מדינת ענק שבה השקר שולט.

ומה לגבי העולם המוסלמי, שחלקים רחבים בו סבורים שאל אקצה בסכנה? אנחנו מגחכים לשמע הטיעונים האלה. ברור לנו שרק תחת שלטון יהודי, יכולים גם יהודים וגם מוסלמים ונוצרים לחיות בשלום באזור הזה. כך מוטב לכולם. אבל צריך להבין שעלילת השקר הזו היא חלק מהנרטיב הפלסטיני. ליבת הטיעון: ישראל פועלת כיום כדי למוטט את מסגדי הר הבית ולבנות תחתיהם את בית המקדש השלישי. את הסיסמה "אל אקצה בסכנה" הגה המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל חוסייני, לפני כמאה שנה, והוביל לפריצת פרעות תרפ"ט. בדורנו, גם יאסר ערפאת וגם השייח' ראאד סלאח המשיכו ללבות את הפייק. ה"עובדה" הזו מככבת בדרשות האימאמים במסגדים, בספרי הלימוד ובאמצעי התקשורת הפלסטיניים וברחוב המוסלמי. כשהתנועה האיסלמית ערכה תחרות חיבורים תחת הכותרת הזו, כ-20 אלף טקסטים נשלחו מ-20 מדינות ברחבי העולם.

החוקר נדב שרגאי מתאר את עלילת "אל אקצה בסכנה" כפשטנית, נבזית ומסוכנת גם יחד. פשטנית, כי היא לא מבדילה בין תוכניות של קיצונים יהודים יוצאי דופן לבין הזיקה הטבעית, ההיסטורית, הדתית והרגשית של העם היהודי למקום הקדוש ביותר ליהדות. נבזית, כי היא מתעלמת מהוויתור העצום של היהודים כלפי המוסלמים בהר הבית כיום. הסטטוס קוו כיום מפלה יהודים באופן בוטה, בעוד הוואקף הורס עתיקות, נוהג באלימות וסתם מתיר לשחק שם כדורגל. והעלילה גם מסוכנת, כי המוני מוסלמים מוסתים ברחבי העולם מקבלים אותה בעיניים עצומות, ובוחרים בעקבותיה בטרור.

האמת היא פשוטה: פוטין אינו המושיע של רוסיה אלא מבצע פשעי מלחמה. לא אל אקצה בסכנה, אלא יהודים שהולכים בחול המועד לכותל המערבי.

השבוע חגגנו אלפי שנים ליציאת מצרים. עם קטן של עבדים יצא מעבדות לחירות וניצח משטר טוטליטרי של שקר, סילוף ושעבוד. מתברר שהמאבק למען האמת הבסיסית עדיין בעיצומו.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירפוטיןרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה