השואה

סקר חדש חושף: צעירים בישראל חוששים מאוד משואה נוספת

47% מהצעירים בישראל השיבו כי הם חוששים מפני שואה שניה שתתרגש חלילה על העם היהודי. נשים חוששות יותר מגברים, וצעירים יותר ממבוגרים

  • כ"ג ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקר מיוחד שנערך על ידי תנועת "פנימה" לרגל ערב יום השואה מצביע על החרדה הקיומית של החברה הישראלית, ובין היתר את החשש משואה שניה. על פי הסקר שפורסם ב'ישראל היום', 47% מהצעירים בישראל מפחדים מפני שואה שניה.

מנתוני הסקר עולה כי נשים חוששות יותר (55%) לעומת גברים (42%), ואילו גם הצעירים מפחדים יותר: 24% מהישראלים עד גיל 24 ציינו שהם חוששים מאוד שתהיה שואה שנייה, לעומת 12% בקרב ישראלים מעל גיל 45.

על השאלה כיצד יום הזיכרון לשואה ולגבורה בישראל בעוד 30 שנה, ענו כ-45% מהמשיבים כי מהותו של יום זה תישחק, ובמסגרתו יתקיימו טקסים בלבד. 13% ממשתתפי הסקר אומרים כי אופי היום ישתנה לגמרי, והוא יהפוך ליום רגיל לחלוטין. 16% מהמשיבים ציינו כי יום השואה יצוין בצורה אדוקה ומשמעותית יותר, ו-26% מאמינים שיישאר באותה מתכונת בדיוק.

מפילוח נתוני הסקר נראה כי דווקא הצעירים סוברים שמהותו של יום השואה תישחק לחלוטין. כ-21% מהישראלים בגילי 45-35 ציינו שלדעתם יום השואה ייעלם לגמרי, לעומת 12% בני 65 ומעלה.

נכון לחודש ינואר האחרון, בישראל חיים כ-165,800 ניצולי שואה, ו-90% מהם בני יותר מ-80. מדי יום נפטרים בממוצע כ-42 מהם, ועל כן בעתיד האתגר לספר את סיפור השואה לדורות הבאים ולהזכיר את אשר עשה לנו עמלק יהיה גדול יותר.

56% ממשתתפי הסקר מאמינים שיש לחשוף את הציבור לעדויות מצולמות של ניצולי שואה כדי שזיכרון השואה לא יישחק, 29% טוענים כי המדינה צריכה לסבסד נסיעה למחנות הריכוז וההשמדה לכל ישראלי. מנגד, 19% ממשיבי הסקר מאמינים כי אין מנוס משחיקת זיכרון השואה.

תגיות:השואהסקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה