חדשות בארץ

סמוטריץ’: לכנס את הכנסת בפגרה כדי להצביע על פיזורה

בעקבות הודעתה של רע"מ על הקפאת חברותה בקואליציה ובכנסת, ביקש יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מיו"ר הכנסת מיקי לוי לכנס את המליאה לדיון מיוחד בפגרה כדי להעלות להצבעה את החוק לפיזור הכנסת

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', פנה היום (שני) במכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי בו דרש לכנס את מליאת הכנסת לדיון מיוחד בזמן הפגרה כדי להעלות להצבעה את החוק לפיזור הכנסת.

מכתבו של סמוטריץ' בא על רקע הודעת רע"מ אמש על הקפאת חברותה בקואליציה ובכנסת, כך שלממשלת בנט-לפיד אין רוב בכנסת. על פי ההערכות, המהלך נועד לבחון את רצינות האיום של רע"מ ולהביך אותה ואת הקואליציה.

"כפי שבוודאי ידוע לך היטב, לאחר פרישתם של שותפכם ממפלגת רע"מ מהקואליציה אין לממשלה ולקואליציה רוב", כתב סמוטריץ'. "המצב הקיים בו הממשלה היא למעשה ממשלת מיעוט שלא זוכה לרוב בכנסת פוגע באופן אנוש בדמוקרטיה וכפועל יוצא גם באמון הציבור".

"הנה כי כן, אין מנוס מלפזר את הכנסת ה-24 ולצאת לבחירות דמוקרטיות. משיש 61 חברי כנסת שאינם חברים בקואליציה, אנו קוראים לך לכנס מיד לאחר החג את מליאת הכנסת לדיון בהצעות חוק לפיזור הכנסת".

בריאיון הערב ליעקב ברדוגו ובר שם אור בגלי ישראל, נשאל סמוטריץ' האם הוא יודע על חברי כנסת בקואליציה שמתכוונים להפיל את הממשלה. "אני יודע על אנשים בוודאות", ענה. "אני לא אכנס לשמות, אבל אני יכול להגיד לכם שהממשלה בוודאות סיימה את דרכה".

"אני אומר לכם באחריות ומידיעה: אני שותף בכמה צירים וערוצים למהלכים שמבשילים להפלת הממשלה הזאת. היא סיימה את ימיה קצובים וסופה ודאי", הוסיף סמוטריץ'. "זו בשורה טובה לחג, אבל אני לא יכול להיכנס לפרטים כדי לא לפגוע במהלכים שאנחנו מקדמים".

תגיות:הכנסתבצלאל סמוטריץ'רע"ממיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה