חדשות בארץ

המהומות בהר הבית: האם רע"מ תפרוש מהקואליציה?

ברע"מ גוברים הלחצים הפנימיים לפרוש מהקואליציה ברקע המהומות בהר הבית. משעות הבוקר עצרה המשטרה 18 פלסטינים שהיו מעורבים בהפרות סדר ובאירועי אלימות

(צילום: Jamal Awad/Flash90)(צילום: Jamal Awad/Flash90)
אא

ברקע ההסלמה הביטחונית בירושלים והמהומות בהר הבית, גוברים הלחצים הפנימיים בתוך רע"מ להודיע על פרישת המפלגה מהקואליציה.

על פי הדיווח של מוחמד מג'אדלה בחדשות 12, גורמים ברע"מ – חלקם כאלו שמילאו תפקידים במפלגה בעבר – הפעילו בסוף השבוע לחץ כבד על היו"ר מנסור עבאס לפרוש מהקואליציה. הבכיר שבהם הינו המופתי של התנועה האסלאמית ורע"מ, השייח' מוחמד סלאמה חסן. הוא קרא למפלגה להודיע על פרישה מיידית מהקואליציה, שלדבריו "תוקפת את המקומות הקדושים שלנו".

כזכור, ביום שישי האחרון שיגר חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ מכתב איום מפורש לראש הממשלה נפתלי בנט, בו כתב: "אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אל-אקצא, אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה. אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות".

במהומות האלימות שלשום בהר הבית נעצרו קרוב ל-500 מתפרעים פלסטינים, רובם שוחררו כבר מהמעצר. גם הבוקר נכנסו כוחות משטרה לרחבת הר הבית, וזאת לאחר שמאות צעירים פלסטינים, חלקם רעולי פנים, החלו לאסוף ולאגור אבנים ברחבת ההר, בניסיון להפר את הסדר, ולהניח במקום אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

משעות הבוקר עצרה המשטרה 18 פלסטינים, שהיו מעורבים ביידוי אבנים וזיקוקים, הפרות סדר, התפרעויות אלימות ותקיפות של שוטרים ואזרחים בעיר העתיקה בירושלים. שישה מהם נעצרו לאחר שיידו אבנים מגגות בתים ברובע המוסלמי לעבר שוטרים ועוברי אורח. ברשותם נתפסו כוורות זיקוקים.

בין העצורים – מתפרעים שהיו מעורבים ביידוי אבנים סמוך לשער האריות לעבר אוטובוסים שעשו את דרכם לעבר הכותל המערבי. שבעה נוסעים נפצעו באורח קל מיידוי האבנים ונזקקו לטיפול רפואי.

תגיות:הר הביתמשטרת ישראלירושליםהתפרעויותרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה