חדשות בארץ

מהומות בהר הבית: המשטרה עצרה מאות מתפרעים; רע"מ מאיימת על הקואליציה

לאחר כשש שעות של הפרות סדר אלימות בהר הבית, פיזרו כוחות המשטרה את המתפרעים וביצעו מאות מעצרים. ח"כ מאזן גנאים איים על ראש הממשלה נפתלי בנט: "רואה את עצמי מחוץ לקואליציה". הציונות הדתית: "בנט מכר את המדינה לתנועה האסלאמית, ועם ישראל משלם את המחיר"

(צילום: Jamal Awad/Flash90)(צילום: Jamal Awad/Flash90)
אא

המשטרה פיזרה היום (שישי) התפרעות אלימה בהר הבית, במהלכה מאות מתפרעים פלסטינים יידו אבנים וזיקוקים והשליכו קרשים לעבר כוחות הביטחון.

ההתפרעות החלה בשעה 04:00 לפנות בוקר. המתפרעים החלו בתהלוכה בתוך שטח ההר, עם דגלי חמאס והרשות הפלסטינית, תוך שהם יורים זיקוקים באוויר ומיידים אבנים.

במשטרה אמרו, כי המתפרעים "ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים מתבצרים בתוך המסגד, תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות הכוללות יידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים".

"מדובר בהפרת סדר אלימה וממושכת של פורעי חוק ומתפרעים אלימים. השוטרים פועלים עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות והזדמנויות רבות לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הועיל".

"לאחר שמפרי הסדר יידו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן נאלצו להיכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפרי הסדר האלימים".

לאחר כשש שעות של התפרעויות, פינו הכוחות את כל הנמצאים בהר הבית. כ-300 מתפרעים נעצרו. הפלסטינים דיווחו על כ-150 פצועים. שלושה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים, שניים מהם פונו לקבלת טיפול רפואי.

בעקבות העימותים בהר הבית, ברע"מ איימו על שלמותה של הקואליציה. יו"ר המפלגה מנסור עבאס אמר ברדיו בריאיון לרדיו א-שמס כי העביר מסר "לכל הדרגים המדיניים" וגם למשטרה: "המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא הוא קו אדום עבורנו וגם בהקשר של יציבות הקואליציה. בעניין הזה אין שיקול פוליטי". 

חברו לסיעה של עבאס, חבר הכנסת מאזן גנאים, שיגר מכתב איום מפורש לראש הממשלה נפתלי בנט: "אם לא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אל-אקצא, אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה. אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו בחריפות על האיומים של רע"מ: "אם בנט ייכנע לדרישות החצופות של מאזן גנאים ויסיג את שוטרי משטרת ישראל מהר הבית, יהיה ברור שוב שבנט מוכן לסכן את ישראל ולתת לתנועה האסלאמית לשלוט בירושלים רק כדי להיות ראש ממשלה".

"מסכת 'השלום' ו'העיסוק רק בנושאים אזרחיים' ירדה הבוקר מעל פניו של מנסור עבאס", הוסיפו בציונות הדתית. "עבאס מיישר קו עם הנרטיב השקרי, המסית והאלים לפיו 'ישראל פוגעת באל-אקצא', ומצדיק את המחבלים שמנסים לפגוע בשוטרים".

"למרבה החרפה בנט מכר את המדינה לתנועה האסלאמית, ועם ישראל משלם את המחיר. בעזרת ה', בקרוב מאוד ישראל תשתחרר מהממשלה המסוכנת הזאת ותצא לחירות".

תגיות:הר הביתהציונות הדתיתהתפרעויותמנסור עבאסמאזן גנאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה